کارشناس آمریکایی: آمریکا برای رفع تهدیدات هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد

"آمریکا خواستار آن است که با دولت عراق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز در پیش گیرد"
مارک کیمیت، کارشناس سیاسی – نظامی و دستیار وزیر سابق امور خارجه آمریکا
مارک کیمیت، کارشناس سیاسی – نظامی و دستیار وزیر سابق امور خارجه آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤)- کارشناس سیاسی – نظامی آمریکایی، می‌گوید اگر عراق نتواند از سفارت و دیپلمات‌های آمریکا در این کشور حفاظت کند، آمریکا برای رفع تهدیدات هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

مارک کیمیت، کارشناس سیاسی – نظامی و دستیار وزیر سابق امور خارجه آمریکا که در دولت ایالات متحده سمت‌های سیاسی و نظامی مختلف داشته و از مسئولان ارشد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش بوده ‌است، با شرکت در گفت‌وگوی خبری شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، تحولات کنونی منطقه و عراق را مورد توجه قرار داد و گفت که آمریکا می‌خواهد در خاورمیانه به ایجاد ثبات و امنیت کمک کند و خواستار آن هستند که برای تغییر وظایف نیروهای ائتلاف در عراق، با دولت عراق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز در پیش گیرند.

وی افزود که ماموریت آمریکا در عراق، رویارویی با گروه دولت اسلامی – داعش است. " داعش هنوز جهان را تهدید می‌کند."

و با تاکید بر اینکه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، به درخواست ‌دولت عراق در این کشور هستند، گفت:" اگر عراق نتواند از سفارت و دیپلمات‌های آمریکا در آن کشور حفاظت کند، آمریکا برای رفع تهدیدات هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد."

این در حالی است که وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا، بارها تاکید کرده‌اند که نیروهایشان در این کشور خواهند ماند و گفت‌وگوها با دولت عراق را برای تغییر وظایف نیروها، ادامه می‌دهند.

گروه‌های شبه‌نظامی عراق، خواستار خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور هستند.

مقامات اقلیم کوردستان و رهبران سیاسی اهل سنت عراق، در شرایط فعلی تداوم حضور نیروها در عراق را ضروری می‌دانند.

مارک کیمیت، به مسئله اسرائیل و فلسطین در خاورمیانه نیز اشاره کرد و گفت:" آمریکا با راه‌حل تاسیس دو دولت موافق است. به طوریکه دو طرف بتوانند در کنار یکدیگر و همچون دو دولت در صلح زندگی کنند."

اسرائیل به حملات به غزه ادامه می‌دهد و تاکنون با طرح تاسیس دو دولت موافقت نکرده است.

پیش از این مقامات اسرائیلی، اعلام کرده‌اند که تا نابودی کامل حماس فلسطینی به حملاتشان ادامه می‌دهند.

ب.ن