جیمس گلدمن: می‌خواهیم روابط بازرگانی بین اربیل و لندن را بیشتر تقویت کنیم

"با اشتیاق از تقویت روابط بازرگانی حمایت می‌کنیم"
جیمس گلدمن، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان
جیمس گلدمن، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان، می‌گوید که قصد دارند روابط بازرگانی بین اربیل و لندن را بیشتر تقویت کنند.

جیمس گلدمن، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان، روز پنجشنبه ١٥ فوریه در حاشیه نشست هیئت بازرگانی کشورش با اتاق بازرگانی اربیل، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت که "با اشتیاق" از تقویت روابط بازرگانی بین لندن و اربیل حمایت می‌کنند.

وی افزود:" از ابتدای آغاز به کار خود، از دانشگاه بین‌المللی انگلیس در اربیل بازدید کردم که میلیون‌ها پوند در آن سرمایه‌گذاری شده است و این تنها یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری‌ ما است. هفته گذشته هم با شماری از بازرگانان دیدار و گفت‌وگو داشتم و می‌خواهیم روابط بازرگانی را بیشتر تقویت کنیم."

اقلیم کوردستان و انگلیس، روابط دیرینه دارند. در سال ١٩٩١، سر جان میجر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، نقشی کلیدی در اعلام منطقه پرواز ممنوع برای اقلیم ایفا کرد، اقدامی که اقلیم را از حملات هوایی رژیم بعث در امان داشت و در واقع زمینه تاسیس کیان فدرالی برای اقلیم کوردستان را فراهم کرد.

در سال‌های اخیر روابط بین اربیل و لندن، به ویژه در زمینه‌های تجارت، انرژی، آموزش و پرورش و امور نظامی، توسعه پیدا کرده است.

وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان و وزیر امنیت انگلیس، در اوت ٢٠٢٣، در خصوص هماهنگی و همکاری بین اربیل و لندن در رویارویی با جرایم سازمان یافته، تفاهم‌‌نامه امضا کردند.

مقامات انگلیسی بارها بر حمایت از نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان در مبارزه با تروریسم، تاکید کرده‌اند.

ب.ن