نچیروان بارزانی در حاشیه‌ی کنفرانس امنیتی مونیخ به طور جداگانه با جمعی از مقامات کشورها دیدار کرد

مقامات کشورهای شرکت‌کننده در شصتمین اجلاس امنیتی مونیخ بر حمایت از حفظ امنیت در عراق و اقلیم کوردستان تأکید کردند

اربیل (کوردستان۲۴)- رئیس اقلیم کوردستان در حاشیه‌ی شصتمین اجلاس امنیتی مونیخ در دیدار با مقامات عالی‌رتبه‌ی کشورها موضوعات جنگ غزه، تنش‌ها در خاورمیانه، تأمین امنیت نیروهای ائتلاف در عراق فدرال و تقویت روابط اقیلم کوردستان با کشورهای جهان را مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار داد. 

به گزارش وب‌سایت ریاست اقلیم کوردستان، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان در ادامه‌ی این دیدارها، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲، با شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی قطر، تنش‌های منطقه، مبارزه با تروریسم و لزوم همکاری مشترک در جهت حفظ ثبات و آرامش منطقه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی دفتر ریاست اقلیم کوردستان، نچیروان بارزانی در دیدار با هیئتی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا به ریاست سناتور "دن سالیوان" به روابط ایالات‌متحده با عراق و اقلیم کوردستان، آخرین تحولات امنیتی عراق و توافقنامه‌ی راهبردی میان عراق و آمریکا پرداختند.

رئیس اقلیم کوردستان و هیئت آمریکایی، در این دیدار در مورد حفظ امنیت نیروهای ائتلاف و فرستاده‌های دیپلماتیک در عراق و پیشگیری از حملات شبه‌نظامیان برای برهم زدن ثبات و حاکمیت عراق اتفاق‌نظر داشتند.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا در ادامه‌ی این دیدار بار دیگر بر حمایت ایالات‌متحده از عراق و اقلیم کوردستان در مبارزه با خطر داعش و دیگر تهیدها تأکید کردند.

دیدار رئیس اقلیم کوردستان با هیئت مجلس سنای آمریکا در حاشیه‌ی شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ

رئیس اقلیم کوردستان در ادامه‌ی دیدارهای روز جمعه در حاشیه‌ی شصتمین اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان، در دیدار با "گرانت شاپس" وزری دفاع بریتانیا در مورد تنش‌ها در عراق گفتگو کرد و دو طرف بر تلاش‌های مشترک به‌منظور پیشگیری از توسعه‌ی این تنش‌ها تأکید کردند.

ریاست اقلیم کوردستان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد کە  نچیروان بارزانی در حاشیه‌ی اجلاس امنیتی مونیخ، با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه‌ی ترکیه درباره‌ی فرصت‌ها و امکانات تقویت روابط ترکیه و اقلیم کوردستان و تهدیدها علیه امنیت دو طرف گفتگو کرد.

نچیروان بارزانی و هاکان فیدان در ادامه‌ی این دیدار آخرین اخبار مربوط به اقدامات انجام شده در جهت ازسرگیری صادرات نفت کوردستان را بررسی کردند.   

رئیس اقلیم کوردستان در ادامه‌ی گفتگو با مقامات کشورها در حاشیه‌ی کنفرانس مونیخ، در دو دیدار جداگانه‌ی دیگر با "اسیمت جی مولر" وزیر امور دفاع در دولت آلمان و " الکساندر شالنبرگ"، وزیر خارجه‌ی اتریش دیدار کرد.

مقامات آلمانی و اتریشی نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در عراق و خاورمیانه به حمایت خود از عراق و اقلیم کوردستان تأکید کردند.