نچیروان بارزانی در حاشیه‌ی اجلاس مونیخ با پادشاه اردن و وزیر خارجه کویت دیدار کرد

در این دیدارها بر تلاش برای حفظ امنیت منطقه تأکید گردید
ملک عبدالله پادشاه اردن و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان
ملک عبدالله پادشاه اردن و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان ۲۴)- رئیس اقلیم کوردستان در دیدار با پادشاه اردن در مورد اوضاع سیاسی و آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.

نچیروان بارزانی رئیس‌جمهور بعدازظهر شنبه ٢٨ بهمن ۱۴۰۲، در حاشیه‌ی اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان با ملک عبدالله بن حسین دوم پادشاه اردن دیدار کرد.

بر طبق بیانیه‌ی دفتر ریاست اقلیم کوردستان نچیروان بارزانی و پادشاه اردن، روابط اردن با عراق و اقلیم کوردستان و آخرین تحولات منطقه را موردبررسی قرار دادند و خطر تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه و پیامدهای آن را که می‌تواند صلح و ثبات منطقه را تهدید کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر این اساس، تلاش همه‌ی طرف‌ها را برای آرام کردن اوضاع ضروری دانستند.

رئیس اقلیم کوردستان و پادشاه اردن،  تمایل خود را برای توسعه‌ی بیشتر روابط و گسترش زمینه‌های همکاری متقابل ابراز کردند و در این راستا، نچیروان بارزانی از روابط دیرینه پادشاهی اردن و خانواده‌ی هاشمی با اقلیم کوردستان قدردانی کرد.

نچیروان بارزانی روز شنبه در دیدار با "عبدالله علی الاحیا" وزیر امور خارجه‌ی کویت روابط دیرینه و حمایت مستمر کویت از اقلیم کوردستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر توسعه‌ی این روابط در همه‌ی زمینه‌ها و گسترش فرصت‌های همکاری متقابل در همه ابعاد تأکید کردند.

بارزانی و وزیر امور خارجه‌ی کویت، همچنین در مورد توسعه‌ی روابط عراق و کویت و  اوضاع امنیتی و سیاسی عراق تبادل‌نظر کرده و بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در عراق و منطقه تأکید کردند.