رئیس اقلیم کوردستان در حاشیه‌ی اجلاس امنیتی مونیخ با وزیر خارجه‌ی بحرین و نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد

رئیس اقلیم کوردستان به ایروان سفر می‌کند

اربیل (اقلیم کوردستان)-رئیس اقلیم کوردستان در حاشیه‌ی کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه‌ی بحرین و نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و درباره‌ی وضعیت عراق و اقلیم کوردستان و تهدید تروریسم در منطقه را مورد تبادل‌نظر قرار دادند.

 نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان روز شنبه ٢٨ بهمن ۱۴۰۲، در اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان با عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین دیدار کرد.

بر اساس بیانیه‌ی دفتر ریاست اقلیم کوردستان در این نشست تهدیدات و چالش‌های پیش روی صلح و ثبات در خاورمیانه درنتیجه جنگ غزه و پیامدهای آن موردبحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم تشدید تلاش‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای حفظ ثبات تأکید کردند.

در این دیدار وضعیت عراق و اقلیم کوردستان و تهدید تروریسم در منطقه نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اقلیم کوردستان در ادامه‌ی دیدارها در حاشیه‌ی اجلاس مونیخ، با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد.

در این دیدار درباره فرصت‌ها و چگونگی توسعه روابط عراق و اقلیم کوردستان با ارمنستان به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، وضعیت عراق و اقلیم کوردستان، آثار و پیامدهای اوضاع آشفته‌ی کنونی و جنگ اوکراین بحث و تبادل‌نظر شد.

دو طرف آمادگی و تمایل خود را برای توسعه‌ی بیشتر روابط در همه‌ی زمینه‌ها اعلام کردند و برنامه‌ی سفر مورد انتظار رئیس اقلیم کوردستان به ارمنستان را موردبحث و بررسی قرار دادند.

آنها همچنین وضعیت منطقه به طور کلی و اهمیت حفظ ثبات را مورد بحث و بررسی قرار دادند و از حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها حمایت کردند.