قاسم الاعرجی: تلاش می‌شود عراق به عرصه درگیری‌‌ها تبدیل شود

"روابط خود را با آمریکا تقویت می‌کنیم"
قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق
قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- مشاور امنیتی ملی عراق، با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود عراق به عرصه درگیری‌‌ها تبدیل شود، گفت کشورش از هرگونه درگیری فاصله می‌گیرد و روابط خود با آمریکا را تقویت می‌کند.

دفتر مشاور امنیت ملی عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاسم الاعرجی، مشاور امنیتی ملی، روز پنجشنبه ٢٢ فوریه در بغداد، از سناتور کریستوفر کونز، عضو کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا استقبال کرده است.

بر پایه بیانیه، الاعرجی در این دیدار حمایت‌های کشورهای "دوست" را در مبارزه با داعش ارج نهاده و تاکید کرده‌ است که "پایان و تغییر ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق" به معنای "قطع ارتباط با جامعه بین‌المللی نیست."

وی، از بین بردن رهبران داعش را برای نابودی آن گروه "نیاز فوری" دانسته است.

و با بیان اینکه تلاش می‌شود عراق به عرصه درگیری‌‌ها تبدیل شود، گفت کشورش از هرگونه درگیری فاصله می‌گیرد.

همچنین خاطرنشان کرد عراق تلاش می‌کند که روابط خود با کشورهای هم‌پیمان و آمریکا را تقویت کند.

و با تاکید بر اینکه خواستار آنند از خاک عراق علیه کشورهای همسایه تجاوز صورت نگیرد، گفت که می‌خواهند بر مبنای احترام به حاکمیت عراق، با همه جهات روابط متوازن داشته باشند.

مشاور امنیت ملی عراق، ضمن تاکید بر تقویت شراکت کشورش با آمریکا، آن را برای ثبات منطقه موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که در روابط آمریکا با ایران عادیسازی شود و گسترش تنش‌ها در منطقه را به نفع هیچ طرفی ندانست.

کشمکش‌های ایران و آمریکا در عراق، به طور مستمر مورد انتقاد برخی از سیاستمداران عراقی بوده است.

ایران، خواستار خروج نیروهای آمریکا از عراق است و آمریکا نفوذ ایران در عراق و تحرکات شبه‌نظامیان وابسته به آن کشور را موجب عدم استقرار در این کشور می‌داند.

ب.ن