مرکز مترو نسبت به حمله به اقلیت‌های کوردستان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد

پس از حذف کرسی‌های مربوط به اقلیت‌ها در پارلمان کوردستان این اقلیت‌ها در شبکه‌ی اجتماعی مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند

اربیل (کوردستان ۲۴)– مرکز دفاع از روزنامه‌نگاران (مترو) در بیانیه‌ای از اشاعه‌ی نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌ها که پس از تصمیم دادگاه فدرال برای حذف کرسی‌های این اقلیت‌ها در پارلمان کوردستان آغاز شده است، ابراز نگرانی کرد.

پس‌ازآنکه دادگاه فدرال وجود ۱۱ کرسی مخصوص اقلیت‌ها در اقلیم کوردستان را خلاف قانون اساسی اعلام کرد حملات علیه این اقلیت‌ها در اقلیم کوردستان به‌وضوح در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود.

وی افزود: اقلیت قومی و مذهبی در جامعه‌ی کوردستان مورداحترام بودند و روحیه‌ی پذیرش متقابل، بردباری، همزیستی مسالمت‌آمیز، غلبه بر نفرت، افراط‌گرایی، غال بود.

مرکز مترو نگران کمپین نفرت علیه اقلیت‌ها است و از جامعه‌ی کوردستان می‌خواهد که این کمپین را محکوم کند و به بخشی از گفتمان رسانه‌ای و سیاسی که نفرت علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی در اقلیم کوردستان را ترویج می‌کند، تبدیل نشود.

در این بیانیه آمده است که انتقاد سیاسی نسبت به وجود کرسی‌های مخصوص اقلیت از حمله‌ی مغرضانه علیه اقلیت‌ها جدا دانسته و اعلام کرده است که "افراط‌گرایی برخی از مخالفان حضور نمایندگان اقلیت‌ها و طرفداران آنان کینه‌توزان را به این نوع حملات ترغیب کرده است. "

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است که "می‌بایست تصمیم دادگاه فدرال برای انحلال کرسی نمایندگان اقلیت‌ها به فرصتی برای بحث‌های سیاسی سازنده تبدیل می‌شد، نه فرصتی برای نفرت از اقلیت‌هایی که مجموعاً زیبایی جامعه‌ی ما را ابراز می‌کنند.