سخنگوی وزارت دارایی اقلیم کوردستان: هیچ‌کس از لیست حقوق‌بگیران حشدالشعبی اطلاع ندارد

کسی در مورد لیست حقوق‌بگیران عراقی سؤال نمی‌کند

اربیل (کوردستان ۲۴)– سخنگوی وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کوردستان می‌گوید لیست حقوق‌بگیران اقلیم کوردستان پاک است و مشکلی وجود ندارد. وی افزود که صدها هزار کارمند قلابی در عراق وجود دارد و هیچ‌کس حتی نمی‌تواند لیست حقوق‌بگیران حشدالشعبی را ببیند.

هنر جمال، سخنگوی وزارت دارایی اقلیم کوردستان سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲، در مورد آخرین تصمیمات دادگاه عالی فدرال عراق در مورد حقوق کارکنان اقلیم کوردستان و اظهارات طیف سامی وزیر دارایی عراق در مورد و گشایش حساب بانکی شمار من برای کارمندان کوردستان با برنامه‌ی خبری کوردستان۲۴ گفتگو کرد.

برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند لیست حقوق‌بگیران اقلیم کوردستان شفاف نیست و مشکلاتی در آن وجود دارد. بر اساس آخرین فهرستی که در اکتبر گذشته به پارلمان عراق ارائه کردیم، اقلیم کوردستان یک‌میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۹۴ کارمند حقوق‌بگیر دارد که مجموع حقوق آنان حدود 913 میلیارد دینار است. این لیست بسیار شفاف است و هیچ مشکلی در آم وجود ندارد."

سخنگوی وزارت دارایی اقلیم کوردستان گفت: "آیا تا به حال پرسیده‌اید که چند کارمند واقعی حقوق‌بگیر در عراق وجود دارد؟ تعداد کارکنان دائمی تنها آن  در بودجه‌ی تنها چهار میلیون نفر است که در بودجه به آن اشاره شده است؟ آنها هنوز نمی‌دانند "چقدر از نیروهای حشد شعبی از دولت عراق حقوق می‌گیرند و هیچ‌کس نمی‌تواند لیست حقوق‌بگیران حشدالشعبی را ببینید."

وی گفت: "دولت عراق و احزاب سیاسی در بغداد همواره تلاش کرده‌اند تا اقلیم کوردستان را سرکوب کنند. آنها همیشه به بهانه‌هایی برای ایجاد مشکل برای حقوق کارمندان اقلیم کوردستان و کارگران حقوق‌بگیر استفاده کرده‌اند."