پرزیدنت بارزانی: برخی جریان‌های تهران برای پنهان کردن شکست‌هایشان در برابر قدرتمندان اربیل را هدف می‌گیرند

"برخی جریان‌‌های داخلی و خارجی برای دولت فدرال در انجام امور مانع‌تراشی می‌کنند"
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

اربیل (کوردستان٢٤)- پرزیدنت بارزانی، دلیل حمله موشکی ایران به اربیل را شکست برخی جریان‌های تهران در برابر قدرتمندان دانستند و تاکید کردند که برای پنهان کردن شکست‌هایشان اربیل را هدف می‌گیرند.

پرزیدنت مسعود بارزانی، در مصاحبه با رادیو مونت کارلوی فرانسه، که امروز سه‌شنبه ٢٧ فوریه منتشر شده، تاکید کرده‌اند که دموکراسی در عراق چه در سطح داخل و چه در سطح خارج در معرض تهدید قرار گرفته و موجب نگرانی شده است.

و با اشاره به اینکه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در اجرای بندهای توافق سیاسی ائتلاف اداره دولت که دولت عراق بر مبانی آن تشکیل شده، با موانع بسیاری مواجه شده است، برخی جریان‌‌های داخلی و خارجی را به مانع‌تراشی برای دولت فدرال در انجام امور متهم کردند.

در خصوص اوضاع داخلی اقلیم کوردستان نیز تاکید کردند که تلاش‌ها برای از میان برداشتن اختلافات و ایجاد همبستگی ادامه دارند.

درباره روابط بین اقلیم کوردستان و ایران نیز به ویژه پس از حمله موشکی آن کشور به اربیل، ادعاهای ایران را مبنی بر اینکه اقلیم کوردستان پناهگاه مخالفان تهران شده است، رد کردند و گفتند:"برخی جریان‌های در تهران در پاسخ به قدرتمندان شکست خورده‌اند و به همین دلیل برای پنهان کردن شکست‌هایشان اربیل را هدف می‌گیرند."

پرزیدنت بارزانی با  توجه به گفت‌وگوها و مذاکرات بین بغداد و واشنگتن در خصوص حضور نیروهای آمریکا در عراق، گفتند:"نگرانی‌‌هایی از احتمال تکرار سناریوی ٢٠١١ وجود دارد؛ زمانی که در مدت کوتاهی پس از عقب نشینی ارتش آمریکا یک سوم خاک عراق توسط داعش اشغال شد و بعدها با همکاری و حمایت نیروهای ائتلاف، داعش درهم شکسته شد."

احکام اخیر دادگاه فدرال را نیز علیه اقلیم کوردستان و نقض اختیارات قانونی دانستند.

ب.ن