روزنامه‌ی "العرب": سفر مسرور بارزانی به واشنگتن نشان از علاقه‌ی مجدد ایالات‌متحده به اقلیم کوردستان است

مسرور بارزانی به دعوت رسمی آمریکا به ایالات‌متحده دعوت شده است

اربیل (کوردستان ۲۴)– سفر نخست‌وزیر اقلیم کوردستان به واشنگتن نشان از علاقه‌ی مجدد ایالات‌متحده به اقلیم کوردستان در خاورمیانه است. دعوت از مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان به واشنگتن در این برهه‌ی زمانی، آغاز دوره‌ی جدیدی از تلاش‌های ایالات‌متحده برای محافظت از اقلیم کوردستان است.

روزنامه‌ی "العرب" روز چهارشنبه ٩ اسفند ۱۴۰۲ در گزارشی تحلیلی درباره‌ی سفر مسرور بارزانی به واشنگتن نوشت: این سفر پیام روشن و آشکاری از سوی آمریکا برای حمایت از کوردستان بود و این در حالی است که تحولات میان آمریکا و عراق چندان جای امیدواری نیست.

روزنامه‌ی "العرب" به این مورد اشاره کرده است که اداره‌ی جو بایدن همزمان با مقدمات خروج نیروهای آمریکایی از عراق، در راستای تبدیل اقلیم کوردستان به مرکز هژمونی ایالات‌متحده گام  می‌نهد.

این روزنامه می‌گوید درحالی‌که آمریکا با حملات گروه‌های مسلح در عراق و سوریه مواجه است، تلاش می‌کند اقلیم کوردستان را به عرصه‌ای برای حفظ هژمونی خود در این کشور تبدیل کند.

به گزارش "العرب" رهبری دولت اقلیم کوردستان آشکارا با خروج نیروهای آمریکایی از عراق مخالف است و می‌گوید که این اقدام باعث ایجاد عدم تعادلی جدید در منافع ایران و متحدانش می‌شود.

این روزنامه یادآور شده است که اقلیم کوردستان سال‌هاست که با فشارهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حقوقی زیادی از سوی نیروهای شیعه حاکم مواجه بوده است که آخرین آن تصمیمات دادگاه فدرال در مورد امور انتخابات پارلمانی کوردستان بود.

العرب تأکید می‌کند که دعوت مسرور بارزانی به واشنگتن در چنین برهه‌ای از زمان، نشان‌دهنده‌ی آغاز فصل جدیدی از تلاش‌های آمریکا برای محافظت از اقلیم کوردستان در برابر همه‌ی این فشارها است.