رئیس دیبرخانه‌ی هیئت دولت اقلیم کوردستان و سرکنسول آمریکا در اربیل دیدار مسرور بارزانی از آمریکا را مهم توصیف کردند

"بر اهمیت روابط اقلیم کوردستان و آمریکا تأکید گردید"

اربیل (کوردستان ۲۴)– سرکنسول آمریکا در اربیل و رئیس دبیرخانه‌ی هیئت دولت اقلیم کوردستان سفر نخست‌وزیر اقلیم کوردستان به آمریکا را یک سفر تاریخی مهم و پر اهمیت توصیف کرده و بر اهمیت روابط اقلیم کوردستان و آمریکا تأکید کردند.

"امید صباح" رئیس دبیرخانه‌ی هیئت دولت اقلیم کوردستان، روز پنج‌شنبه ١٠ اسفند ١٤٠٢، از  "مارک استراو" سرکنسول آمریکا در اربیلو و هیئت همراه وی استقبال کرد و در این دیدار آخرین تحولات و چالش‌های پێش روی فرایند سیاسی عراق و روابط اربیل و بغداد را مورد گفتگو قرار دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی و سانه‌ای دولت اقلیم کوردستان در بیانیه‌ی اعلام کرد که رئیس دبیرخانه‌ی هیئت دولت اقلیم کوردستان و سرکنسول آمریکا در اربیل بر هماهنگی و روابط میان اقلیم کوردستان و ایالات متحده تاکید کردند و همچنین در مورد سفر نخست وزیر اقلیم کوردستان به ایالات متحده گفتگو کرده و آن را مهم و پراهمیت توصیف کردند.

در این نشست همچنین درباره‌ی اصلاح قانون بودجه‌ی فدرال، تصمیمات اخیر دادگاه فدرال عراق، پیامدهای این تصمیمات، انتخابات پارلمانی کوردستان، گام های اتحاد نیروهای پیشمرگه و تفاهم نامه‌ی بین دولت اقلیم کوردستان بحث و تبادل نظر شد.

سرکنسول آمریکا بار دیگر بر حمایت آمریکا از دولت اقلیم کوردستان تاکید کرد و خواستار پیشرفت مذاکرات بین دولت اقلیم کوردستان و دولت عراق و ادامه‌ی گفت وگو برای حل و فصل مسائل بین دو طرف بر طبق قانون اساسی شد.

امید صباح، در ادامه‌ی این دهدار از کنسول آمریکا تشکر کرد و از مواضع آمریکا در حمایت از اقلیم کوردستان قدردانی کرد.