رئیس جمهور ارمنستان به همراه استاندار اربیل از ارگ اربیل بازید کرد

رئیس جمهور ارمنستان روز پنج‌شنبه در اربیل مورد استقبال نچیروان بارزانی قرار گرفت

اربیل (کوردستان ۲۴)– رئیس جمهور ارمنستان در سفر به اقلیم کوردستان به همراه استاندار اربیل از ارگ‌ اربیل بازدید بازدید کرد و از بازدید از این ارگ به عنوان اثر تاریخی و گردشگری ابراز خرسندی کرد.

وهاگن خاچاتوریان رئیس جمهور ارمنستان که در سفری رسمی به اقلیم کوردستان به سر می برد، امروز (پنجشنبه ٨ بهمن ١٤٠٢) به همراه امید خوشناو استاندار اربیل از ارگ‌ اربیل دیدار کرد.

رئیس جمهور ارمنستان و استاندار اربیل با هم از چند جاذبه گردشگری ارگ اربیل بازدید کردند. وهاگن خاچاتوریان از بازدید از اقلیم کوردستان، اربیل و ارگ اربیل ابراز خرسندی کرد.

یکی از آثار تاریخی اقلیم کوردستان، ارگ اربیل است که بر اساس منابع تاریخی، از حدود شش هزار سال قبل حیات در این ارگ ادامه دارد.

  رگ اربیل  یکصد و ١٠هزار  متر مربع مساحت دارد و یک سایت باستان شناسی مهم است، با ده ها مکان یافت شده در داخل ارگ که تاریخ پیوسته زندگی درآن را ثابت می کند بقایای یافت شده در این ارگ به سه هزار سال می‌رسد. معبد "عشتار" در ارگ اربیل وجود دارد و ده ها نشانه‌ی وجود دارد که نشان می دهد ارگ اربیل مرکز تمدن هزاران سال بوده است.

ارگ اربیل در ژوئن ٢٠١٤ توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

وهاگن خاچاتوریان رئیس جمهور ارمنستان روز پنجشنبه ٢٩ فوریه ٢٠٢٤ وارد اقلیم کوردستان شد و مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان قرار گرفت و سپس با پرزیدنت مسعود بارزانی و نچیروان بارزانی دیدار کرد.