پرزیدنت بارزانی در سالروز قیام مردم کوردستان: این قیام امتداد چند دهه مبارزه و محصول مقاومت و تلاش مردم کوردستان بود

قیام مردم کوردستان در ٥ مارس ١٩٩١ از شهر رانیه آغاز شد و به سراسر اقلیم کوردستان گسترش یافت
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

اربیل (کوردسان٢٤)- پرزیدنت بارزانی روز سه‌شنبه ٥ اسفند ١٤٠٢، در پیامی به مناسبت سالگرد قیام مردم کوردستان، این مناسبت را به خانواده‌ی شهیدان و پیشمرگان و همه‌ی مردم کوردستان تبریک گفت و تأکید کرد که لازم است اهداف و ارزش‌های قیام زنده نگه داشته شوند و این اهداف نباید در هر شرایطی از یاد رفته و یا مخدوش شوند.

در ادامه‌ی پیام پرزیدنت مسعود بارزانی آمده است که "این قیام امتداد چند دهه مبارزه و محصول مقاومت و تلاش و خون مردم کوردستان و نیروهای مبارز بود و آغازی نو و امیدی نو در زندگی مردم ما شد.

متن پیام پرزیدنت بارزانی به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

مناسبت سی و سومین سالگرد قیام مردم کوردستان را به خانواده‌های سرافراز شهدا، پیشمرگان قهرمان، همه‌ی میهن‌پرستان، مبارزان و آزادی‌خواهان و همه‌ی مردم کوردستان تبریک می‌گویم.

این قیام امتداد چند دهه مبارزه و محصول مقاومت و تلاش و خون توده‌های کوردستان و نیروهای مبارز و آغازی نو و امیدی نو در زندگی مردم ما شد. قیام مردم علیه نهادهای ظالم و اشغالگر پیام بسیار روشنی بود که با وجود قدرت اشغالگران، اراده‌ی زندگی شرافتمندانه و آزادی همیشه در قلب مردم کوردستان وجود داشته و خواهد داشت.

دستاوردهای قیام متعلق به مردم کورد و نسل‌های آینده است. به مناسبت قیام مردم کوردستان تأکید می‌کنیم که دستاوردها، اهداف و ارزش‌های قیام باید در همیشه در حد اعلا محافظت و تقویت شوند و نباید در هر شرایطی و تحت هیچ‌گونه شاری فراموش و یا تحریف شوند.

درود بر روح شهدای قیام

و همه‌ی شهدای راه آزادی کوردستان

مسعود بارزانی

٥ مارس ٢٠٢٤