مدل ایست ترانسپارنت: آمریکا نیروهایش را در اقلیم کوردستان مستقر کند

"آمریکا حضور سیاسی و اقتصادی خود را در بغداد تقویت کند"
به نفع آمریکا است حضور دیپلماتیک و اقتصادی خود در بغداد را تقویت کند
به نفع آمریکا است حضور دیپلماتیک و اقتصادی خود در بغداد را تقویت کند

اربیل (کوردستان٢٤)- یک گزارش رسانه‌ای خروج نیروهای آمریکا از عراق را خطری برای امنیت دیپلمات‌های خارجی در این کشور می‌داند و بر استقرار نیروهای آمریکایی در اقلیم کوردستان، تاکید می‌کند.

سایت مدل ایست ترانسپارنت، درباره اختلافات در مورد حضور نیروهای آمریکا در عراق، گزارشی منتشر و در آن تاکید کرده است که به نفع آمریکا است حضور دیپلماتیک و اقتصادی خود در بغداد را تقویت کند.

همچنین خاطرنشان کرده که آمریکا می‌تواند نیروهای نظامی خود را به اقلیم کوردستان منتقل کند."زیرا در صورت خروج نیروهایش، سفارت و دیپلمات‌هایش در عراق، در معرض خطر خواهند بود."

در گزارش آمده است که خواست برای خروج نیروهای آمریکا جدید نیست، "اما از سال ٢٠١٨ به میان آمده و زمانی که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران و ابومهندس از فرماندهان ارشد حشدالشعبی در اوائل سال ٢٠٢٠ در حمله هوایی آمریکا کشته شدند، این خواست به اوج خود رسید."

گزارش، تاکید کرده است که نه فقط شبه‌نظامیان بلکه بخشی از جریان‌های شریک در دولت عراق هم از پشت پرده برای خروج نیروهای آمریکا، اعمال فشار می‌کنند.

و نیز حفاظت از دیپلمات‌ها در عراق را بدون حضور نیروهای آمریکایی در این کشور غیرقابل تصور دانسته و آورده است که موضع محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در خصوص خروج نیروهای آمریکایی، شفاف نیست.

گزارش مدل ایست ترانسپارنت، ضمن تاکید بر ضرورت استقرار نیروهای آمریکا در اقلیم کوردستان و تداوم حمایت از نیروی پیشمرگ کوردستان، اقلیم را برای نیروهای آمریکا، محیطی مناسب‌تر می‌داند.

ب.ن