عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان: قوه‌ی قضائیه اختیارات مجلس نمایندگان را سلب کرده و فراتر از قانون عمل می‌کند

کوردها و اهل سنت در پارلمان عراق همواره از تصویب قوانین مغایر با قانون اساسی جلوگیری کرده‌اند
اشواق جاف، عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان
اشواق جاف، عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان

اربیل (کوردستان ۲۴)– عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان می‌گوید؛ پارلمان عراق تلاش کرده است تا قانون شورای فدرال را تضعیف کند و برخی از احزاب می‌خواهند از این قانون به نفع خود استفاده کنند.

اشواق جاف، عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان  روز چهارشنبه ١٦اسفند ١٤٠٢، به کوردستان ٢٤ گفت که قانون تشکیل شورای فدرال تصویب نشده است. در ماده‌ی ٦٥ قانون اساسی تصریح شده است کە این شورا نمایندگی استان‌ها و اقلیم‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

این عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان گفت: اعضای کورد اصرار دارند که این شورا باید قدرت وتوی قوانین ناقض قانون اساسی را داشته باشد، اما برخی از احزاب در مجلس نمایندگان مایل به تصویب این قانون نبودند و سعی در تضعیف آن داشتند.

اشواق جاف همچنین گفت: کوردها و اهل سنت در پارلمان عراق همواره از تصویب قوانین مغایر با قانون اساسی جلوگیری کرده‌اند.

این عضو کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان گفت: در میان عراقی‌ها برای تضعیف مجلس نمایندگان تلاش کرده‌اند و قوه‌ی قضائیه اختیارات مجلس نمایندگان را سلب کرده و برای تصمیم‌گیری درباره‌‌ی مسائل بالاتر از مجلس نمایندگان تصمیم‌گیری می‌کند.

جاف می‌گوید: "برخی از احزاب اصلی در دولت عراق خواهان موفقیت دولت نیستند و نمی‌خواهند مشکلات بین دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال حل شود".

وی گفت: تصمیم دادگاه فدرال در مورد کرسی‌های اقلیت‌ها در پارلمان کوردستان ضربه‌ای به فرهنگ همزیستی است.