توبیاس بیلستورم: پ.ک.ک یک سازمان تروریستی است

"کسانی که با پ.ک.ک همکاری می‌کنند تحت پیگرد قرار می‌گیرند"
توبیاس بیلستورم، وزیر امور خارجه سوئد
توبیاس بیلستورم، وزیر امور خارجه سوئد

اربیل (کوردستان٢٤)- وزیر امور خارجه سوئد، می‌گوید حزب کارگران کوردستان یک سازمان تروریستی است و کسانی را که با آن حزب همکاری می‌کنند، تحت پیگرد قرار می‌دهند.

توبیاس بیلستورم، وزیر امور خارجه سوئد، امروز دوشنبه ١١ مارس، پس از آنکه کشورش به طور رسمی به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو درآمد، به گزارشگر کوردستان٢٤ در سوئد، گفت در چارچوب توافقاتی که با ترکیه برای جلب موافقت آن کشور با عضویت سوئد در ناتو داشته‌اند، حزب کارگران کوردستان، پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی می‌دانند و در اجلاس ناتو در مادرید با هم‌پیمانان خود در مورد آن گفت‌وگو کرده‌اند."ما با ترکیه توافق امنیتی امضا می‌کنیم تا برای ریشه کن کردن تهدیدات تروریستی پ.ک.ک علیه ترکیه، همکاری کنیم."

وی افزود:"شهروندان کورد می‌توانند در سوئد احساس امنیت کنند، اما کسانی که با پ.ک.ک همکاری می‌کنند تحت پیگرد خواهند بود. این یک اقدام درست و مناسب است."

ناتو با مشارکت ٣٢ کشور بزرگترین پیمان نظامی در جهان است و برای پیوستن به آن باید موافقت همه کشورهای عضو جلب شود، حتی اگر یکی از کشورهای عضو مخالف باشد، امکان پیوستن به آن مقدور نیست.

این پیمان بر اصل دفاع جمعی بنا شده است و اگر یکی از کشورهای عضو، هدف حمله قرار گیرد، بایستی دیگر کشورها به آن کمک کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پس از دو قرن عدم تعهد و دو سال دیپلماسی عذاب‌آور، کشور سوئد روز پنجشنبه ٧ مارس، به سی‌ودومین عضو ناتو تبدیل شد.

ب.ن