میزگردی با شرکت نمایندگان کوردهای چهاربخش کوردستان در دانشگاه جورج تاون برگزار شد

کوردها بزرگترین ملت بدون دولت هستند
برگزاری سیمینار نمایندگان چهار بخش کوردستان در دانشگاه جورج تاون
برگزاری سیمینار نمایندگان چهار بخش کوردستان در دانشگاه جورج تاون

اربیل (کوردستان٢٤)- میزگردی در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن‌دی‌سی برای نمایندگان دولت و احزاب سیاسی هر چهار بخش کوردستان برگزار شد.

کوردها بزرگترین ملت بدون دولت هستنداربیل (کوردستان٢٤)- میزگردی در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن‌دی‌سی برای نمایندگان دولت و احزاب سیاسی هر چهار بخش کوردستان برگزار شد.

نمایندگان هر چهار بخش کوردستان، میزگردی که توسط دانشگاه جورج تاون در واشنگتن‌دی‌سی گرد هم آمده بودند، هر کدام در مورد تاریخ مبارزات و وضعیت کنونی بخشی از کوردستان که نماینده آن هستند، بحث کردند.

دیوید فیلیپ، مدیر این میزگرد به کوردستان ۲۴ گفت که این رویداد مهمی است زیرا این اولین بار است که سمیناری در مورد کوردها در دانشگاه جورج تاون برگزار می‌شود که کوردها را از هر چهار بخش کوردستان گرد هم می‌آورد. آنها در مبارزه با تروریسم مشارکت داشته‌اند. و نمونه‌ای از دموکراسی هستند."

اکثر احزاب سیاسی کوردستان در ایالات متحده نمایندگی دارند، اما هر کدام جداگانه کار می‌کنند و تاکنون برای آنان میسر نشده است که زیر یک چتر با هم همکاری کنند.

آرش صالح، نماینده‌ی حزب دموکرات کوردستان ایران در آمریکا نیز به کوردستان۲۴ گفت که این پنل به احزاب سیاسی آمریکا نشان می دهد که کوردها فاکتور متفاوت‌ از کشورهایی هستند که در آن زندگی می‌کنند و می‌توانند در حفظ امنیت خاورمیانه نقش ایفا کنند.

کوردها بزرگترین ملت بدون دولت هستند که بر چهار کشور تقسیم شده اند و مبارزه مستمر آنها برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود باعث شده است که در سراسر جهان شناخته شوند.

تنش‌هادر خاورمیانه باعث شده تا اندیشکده‌های آمریکا بیشتر بر روی کوردها تمرکز کنند که در صورت برخورداری از حمایت کشورهای غربی می‌توانند نقش مهمی در ایجاد ثبات در منطقه داشته باشند.