استقبال مسرور بارزانی از هیئت بانک‌های عراقی و اردنی

"فرصت‌ها برای کار مشترک با دولت اقلیم کوردستان بررسی شدند"
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان با هیئت بانکهای عراقی و اردنی
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان با هیئت بانکهای عراقی و اردنی

اربیل (کوردستان٢٤)- در نشست نخست وزیر اقلیم کوردستان و هیئت عراقی – اردنی، فرصت‌ها برای کار مشترک با دولت اقلیم، بررسی شدند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه ١٧ مارس از یک هیئت شورای اجرایی بانک بغداد و بانک اردنی – کویتی استقبال کرد.

در این دیدار که عبدالکریم الکباریتی، نخست وزیر اسبق اردن و عضو شورای اجرایی بانک بغداد نیز حضور داشت، درباره فرصت‌ها برای کار مشترک با دولت اقلیم کوردستان در راستای پیشرفت نظام بانکی و توسعه اقتصادی در عراق و اقلیم کوردستان، گفت‌وگو شد.

نخست وزیر، اصلاحات دولت اقلیم کوردستان در نظام بانکی و دیجیتالی‌کردن خدمات بانکی و اجرای (طرح حساب بانکی من) در اقلیم کوردستان را مورد توجه قرار داد. همچنین تاکید کرد که در خصوص ابتکاراتی در رابطه با پیشرفت نظام بانکی با هماهنگی و بر مبنای شرایط و مقررات بانک مرکزی عراق، با نخست وزیر فدرال و مدیر بانک مرکزی در تماس است.

هیئت مهمان پیشرفت‌های (طرح حساب بانکی من) و دیدگاه نخست وزیر اقلیم درباره تنوع‌بخشی اقتصادی و پیشرفت نظام بانکی را ستود و دو طرف در مورد اهمیت حمایت از تلاش‌های دولت اقلیم کوردستان در زمینه اصلاحات توافق نظر داشتند.

بانک بغداد یکی از بزرگترین بانکهای تجاری در عراق است که در سال ١٩٩٢ تاسیس شده است

بانک اردنی – کویتی نیز یک بانک اردنی است که در چند کشور عربی شعبه دارد.

ب.ن