روزنامه شرق‌الاوسط: پارت دموکرات کوردستان شرکا و مخالفانش را وادار به پاسخگویی می‌کند

"با موضع‌گیری در خصوص انتخابات"
تیتر گزارش شرق‌الاوسط لندن درباره موضع‌گیری پارت دموکرات کوردستان در خصوص انتخابات
تیتر گزارش شرق‌الاوسط لندن درباره موضع‌گیری پارت دموکرات کوردستان در خصوص انتخابات

اربیل (کوردستان٢٤)- روزنامه شرق‌الاوسط، پیشبینی کرد که موضع‌گیری پارت دموکرات کوردستان در خصوص انتخابات، شرکا و مخالفانش در اقلیم کوردستان و مرکز بغداد را وادار ‌کند به خواسته‌هایش، پاسخگو باشند.

روزنامه شرق‌الاوسط لندن، در گزارشی که به زبان فارسی منتشر کرده، موضع‌گیری پارت دموکرات کوردستان مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان در واکنش به احکام دادگاه فدرال عراق علیه اقلیم را مورد توجه قرار داده است.

در گزارش که تحت عنوان:"حزب دموکرات کارت‌ها را در کوردستان و عراق به هم می‌زند"، آمده است:" این تصمیم همچنین شرکا و مخالفان حزب در منطقه و مرکز بغداد را وادار می‌کند تا اعتراضات بسیاری را که توسط «دموکرات» علیه تصمیمات دادگاه فدرال ارائه شده‌است، در نظر بگیرند."

دادگاه فدرال عراق، اخیرا با صدور حکمی کرسی‌های جوامع ملیتی و دینی را در پارلمان اقلیم کوردستان، لغو کرده است.

روز دوشنبه ١٨ مارس، پارت دموکرات کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به احکام اخیر دادگاه فدرال عراق علیه جوامع ملیتی و دینی اقلیم کوردستان، در انتخابات پارلمانی اقلیم، شرکت نخواهند کرد.

گزارش به نقل از یکی از رهبران پارت دموکرات نوشته است:" دادگاه فدرال به یک بازیگر سیاسی با اختیارات قانونی تبدیل شده‌است... امیدواریم که این اقدام در رسیدگی به وضعیت غیرقانونی این دادگاه و مشروعیت زدایی از آن، قبل از اینکه به یک سیستم بسیار متمرکز لغزش کنیم، موفق شود."

گزارش شرق‌الاوسط خاطرنشان کرده است:"پیامدهای این تصمیم ممکن است منجر به به تعویق افتادن انتخابات با اجماع کوردی-کوردی شود، مگر اینکه شرکای شیعه و سنی ابتکار عمل را برای اصلاح مسیر دادگاه به دست گیرند."

ب.ن