سفیر ژاپن در عراق: در کوردستان احساس می‌‌‌کنم در خانه‌ی خودم هستم

ژاپن طرح‌های بینیادی در اقلیم کوردستان اجرا کرده است
فوتوشی ماتسوموتور، سفیر ژاپن در عراق فدرال
فوتوشی ماتسوموتور، سفیر ژاپن در عراق فدرال

اربیل (کوردستان۲۴)- سفیر ژاپن در عراق با بیان اینکه روابط بسیار خوبی بین ژاپن و اقلیم کوردستان وجود دارد، در گفت و گو با کوردستان۲۴  با تبریک نوروز به کردها گفت: در کوردستان احساس می‌کنم در خانه خود هستم.

فوتوشی ماتسوموتو، سفیر ژاپن در عراق روز چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳، هنگام شرکت در مراسم عید نوروز در آکره ضمن تبریک عید نوروز به زبان کوردی، گفت: در کوردستان احساس می‌کنم در خانه‌ی خودم هستم.

سفیر ژاپن در عراق گفت: رابطه‌ی بسیار خوبی بین ژاپن و اقلیم کوردستان وجود دارد و در این راستا چندین پروژه‌ی مهم را در سراسر کوردستان اجرا کرده‌اند.

ماتسوموتو گفت: "سال نو را به همه‌ی تبریک می‌گویم. من بسیار خوشحالم که امروز در آکره هستم. زیبایی‌های زیادی پشت سر من است. سال خوشی را برای همه‌ی مردم کوردستان آرزو می‌کنم."

سفیر ژاپن در عراق در خصوص روابط اربیل و توکیو گفت: روابط بسیار خوبی بین ژاپن و کوردستان وجود دارد. ما به طور خاص بر حمایت از توسعه‌ی کل کوردستان متمرکز هستیم. به‌عنوانن مثال در شهرهای مختلف کوردستان چندین پروژه‌ی آب اجرا کرده‌ایم. علاوه بر این، یک سد آبی در دیرهلوک ساخته‌ایم. ما در حال حاضر روی یک پروژه فاضلاب بسیار بزرگ در اربیل کار می‌کنیم.

ماتسوموتو گفت: "ما می‌خواهیم با مردم کورد همکاری کنیم. من در کوردستان احساس می‌کنم که در خانه خود هستم."