لیلا زانا: ما با مبارزات ملا مصطفی بارزانی آگاه شدیم

"شرق کوردستان زخمی بر قلب من است"
لیلا زانا، بانوی سیاستمدار کورد
لیلا زانا، بانوی سیاستمدار کورد

اربیل (کوردستان٢٤)- بانوی سیاستمدار کورد، در مراسم بزرگ نوروز دیاربکر گفت که با روحیه کوردستانی و مبارزات ملا مصطفی بارزانی، آگاه شده‌اند و از وضعیت کوردهای شرق کوردستان، ابراز نگرانی کرد.

لیلا زانا، بانوی سیاستمدار کورد، امروز پنجشنبه ٢١ مارس، در مراسم بزرگ نوروز در شهر دیاربکر شمال کوردستان، سخنرانی کرد.

این بانوی سیاستمدار، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو کوردی، گفت:"ما مدیون بزرگمرادن تاریخ در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم، از جمله شیخ سعید، سید رضا، قاضی محمد. درود بر روح ایشان. ما همچنین مدیون دانش سعید کوردی و ادبیات و فرهنگ ملای جزیری و احمد خانی هستیم... ما با روحیه کوردستانی و مبارزات ملا مصطفی بارزانی، آگاه شده‌ایم و به همین دلیل با احترام یاد آن رهبران و بزرگمردان را گرامی می‌داریم."

او از شرکت‌کنندگان در مراسم خواست که تنها با ابراز شادی نوروز را گرامی بدارند و صبوری پیشه کنند.

لیلا زانا، نوروز را به کوردهای چهار بخش کوردستان تبریک گفت "به ویژه کوردهای شرق کوردستان، شرق کوردستان زخمی بر قلب من است و وضعیت آنها هر روز اندوهگینم می‌کند... نوروز را به همه هم‌میهنانی تبریک می‌گویم که ناچار شده‌اند تحت فشار و ستم از خاک و سرزمین خود به اروپا مهاجرت کنند."

بانوی سیاستمدار، افزود:"بر اساس آمار سازمان یونسکو ٣٠٠ میلیون نفر در جهان نوروز را گرامی می‌دارند، اما کوردها نوروز را به یک جشن بین‌المللی تبدیل کردند، نه ملتی دیگر... با اینحال ما یک ملت تنگ‌نظر نیستیم و هر چه داشته‌ایم با ملت‌های دیگر تقسیم کرده‌ایم. و نوروز را به ملت‌های دیگر در شرق و غرب تبریک می‌گوییم و به تمامی کسانی که آن را گرامی می‌دارند."

لیلا زانا، انتخابات شهرداری‌های ترکیه و شمال کوردستان را هم مورد توجه قرار داد و گفت:"باید رای کوردها برای کوردها باشد نه احزاب دیگر ترکیه، هیچکس نمی‌تواند از پایگاه دیگری به نفع خود استفاده کند. و در این انتخابات باید رای کوردها برای کوردها باشد."

ب.ن