حزب "اتحاد ملی دموکراتیک کوردستان": تصمیمات اخیر دادگاه فدرال عراق مخالفت آشکار با اقلیم کوردستان است

دادگاه فدرال عراق به حیطه‌ی قانون‌گذاری در عراق تجاوز کرده است

اربیل (کوردستان۲۴)- دفتر سیاسی اتحاد ملی دموکراتیک کوردستان اعلام کرد که تصمیمات دادگاه فدرال عراق از ویژگی‌های خود عدول کرده و قانون انتخابات پارلمانی کوردستان را تغییر داده است و این موضوع به اصلاح قانون اساسی و قوه‌ی مقننه مربوط می‌‌شود و در حیطه‌ی اختیار دادگاه فدرال نیست.  
دفتر سیاسی اتحاد ملی دموکراتیک کوردستان روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت عراق در تلاش است تا از طریق دادگاه فدرال اختیارات دولت اقلیم کوردستان را محدود کند. دادگاه فدرال عراق در تصمیمات اخیر خود در مورد قانون انتخابات پارلمانی کوردستان، از ویژگی‌های خود عدول کرده و قانون انتخابات پارلمانی کوردستان را تغییر داده است که این موضوع در چارچوب اصلاح قانون اساسی قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی مراجع قانون‌گذاری است نه دادگاه فدرال عراق.
در این بیانیه آمده است که تمامی تغییراتی که از سوی دادگاه فدرال در قانون انتخابات اعمال شده خلاف قانون اساسی و غیرقانونی است.
در این بیانیه آمده است که همه‌ی این تغییرات در ردیف اصلاح قانون اساسی عراق قرار می‌گیرد و تصمیم دادگاه فدرال تأثیر منفی بر روند برگزاری انتخابات خواهد داشت و تلاشی برای رد کردن قوانین کوردستان است.
اتحاد ملی دموکراتیک کوردستان در ادامه‌ی این بیانیه گفته است که تصمیمات اخیر دادگاه فدرال عراق مخالفت آشکار با اقلیم کوردستان است و مشکلات کوردستان را عمیق تر کرده و به تهدیدی برای صلح اجتماعی و روحیه‌ی همزیستی در جامعه‌ی کوردستان و عراق تبدیل شده است. این واقعیت را ثابت می‌کند که مقامات عراقی از ذهنیت خودتحمیلی و به حاشیه راندن کوردها دست برنداشته‌اند. همزمان، دولت عراق تحت تأثیر برخی احزاب عراقی به قطع حقوق مالی اقلیم کوردستان و اجرای سیاست گرسنه‌ نگاه داشتن مردم کوردستان ادامه می دهد.
در این بیانیه آمده است که در چنین شرایطی، احزاب سیاسی کوردستان باید به یکدیگر نزدیک‌تر باشند و وظیفه‌ی ملی همه ماست با دولت اقلیم کوردستان همکاری کنند تا همه‌ی ما به فکر مردم باشیم و برای بهبود زندگی مردم تلاش کنیم.