فرانسه در واکنش به حمله‌ی تروریستی مسکو هشدار تروریسم را به بالاترین سطح رساند

در حمله‌ی تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در فرانسه ۱۳۰ نفر کشته شدند
گابریل اتل نخست‌وزیر فرانسه
گابریل اتل نخست‌وزیر فرانسه

اربیل (کوردستان ۲۴)– نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه پس از نشستی میان مقامات عالی امنیتی و وزارت دفاع فرانسه در پی دیدار با امانوئل مکرون، گفت که دولت این کشور به دنبال حمله‌ی مرگبار در مسکو، هشدار تروریسم را به بالاترین سطح خود رسانده است.

گابریل اتل نخست‌وزیر فرانسه در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت، این تصمیم «باتوجه‌به آن که گروه حکومت اسلامی مسئولیت حمله در مسکو را بر عهده گرفته است و همچنین نظر به تهدیداتی که متوجه کشورمان است» اتخاذ شده است.

هشدار تروریسم در فرانسه سه سطح دارد که بالاترین آن مربوط به مواقعی است که حمله‌ای در کشور رخ داده یا حمله‌ای در خارج بوده که درعین‌حال تهدیدی فوری برای فرانسه محسوب می‌شود.

این هشدار امکان اقدامات امنیتی فوق‌العاده نظیر گشت‌زنی‌های نیروهای مسلح در اماکن عمومی همچون ایستگاه قطار، فرودگاه و اماکن مذهبی را فراهم می‌آورد.

گروه موسوم به حکومت اسلامی( داعش)، مسئولیت حمله‌ی جمعه‌شب گذشته به سالن کنسرت "کروکوس" در نزدیکی مسکو را پذیرفت. این حمله ۱۳۷ کشته بر جای گذاشت.

از سویی فرانسه که تابستان آینده میزبانی رقابت‌های المپیک خواهد بود، پیش‌ازاین هدف حملات داعش واقع شده که خونین‌ترین آن به نوامبر سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. آن رویداد ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت.