در نشست هیئت دولت اقلیم کوردستان تخیف در پرداخت دیون آب و برق و جرائیم راهنمایی و رانندگی بررسی شد

وزیر دارایی در این نشست گزارش کوتاهی از وضعیت وضعیت حقوق‌بگیران اقلیم کوردستان ارئه‌ کرد

اربیل( کوردستان۲۴)- نشست هیئت دولت اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ٨ فروردین ۱۴۰۳ به ریاست مسرور بارزانی نخست‌وزیر و قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست آوات شیخ جناب وزیر دارایی و اقتصاد اقلیم کوردستان خلاصه‌ی وضعیت کنونی دارایی اقلیم کوردستان، مخصوصا وضعیت حقوق کارمندان اقلیم کودستان گزارش کوتاهی ارائه کرد.

وزیر دارایی در توضیحات خود به تمامی اقدامات و راهکارها اشاره کرد که دولت اقلیم کوردستان برای ارسال تراز بررسی ماهانه وزارتخانه ها و موسسات به وزارت دارایی فدرال و ارسال لیست حقوق کلیه‌ی کارکنان حقوق بگیر انجام داده است، اشاره کرد. دولت فدرال باید به وظیفه‌ی خود عمل کند و حقوق کامل کارکنان اقلیم کوردستان را ارسال کند، زیرا هیچ بهانه ای برای عدم ارسال حقوق کارمندان اقلیم وجود ندارد.

مسرور بارزانی نخست‌وزیر از وزیر دارایی به خاطر ارائه‌ی توضیحات و ارائه‌ی حقایق باداده‌هاا و اطلاعات دقیق در مورد وضعیت مالی اقلیم کوردستان به افکار عمومی و شورای وزیران از وزیر دارایی تشکر کرد.

نخست وزیر همچنین خاطرنشان کرد: همه ما باید بر طبق قانون اساسی از ساختار اقلیم کوردستان و حقوق و استحقاقاتی مالی مردم کوردستان دفاع کنیم و اجازه ندهیم که حقوق ما به خطر بیفتد و همچنان به وظایف قانونی اساسی خود عمل خواهد کرد. در این راستا، وزارت دارایی و اقتصاد به تمام تعهدات خود عمل کرده و دولت فدرال باید به تعهدات قانون اساسی خود مبنی بر ارسال استحقاقات مالی  اقلیم کوردستان برای تکمیل استحقاقات نیروهای پیشمرگه و نهادهای امنیتی برای ماه فوریه و ماه‌های آینده عمل کند.

نخست وزیر در خصوص روند پرداخت حقوق اقلیم کوردستان به اهمیت پروژه (حساب من) اشاره کرد که پروژه‌ای پیشرفته و تحت نظارت و تایید بانک مرکزی اقلیم عراق است، پرداخت.

در ادامه موضوع توزیع حقوق کارمندان اقلیم کودستان، تخیف در پرداخت پرداخت برخی از دیون مردم به نهاد‌های دولتی، مخصوصا پرداخت دیون آب، برق، جرایم راهنمایی و رانندگی را تصویب کرد.