سنتکام: چهار پهپاد شورشیان حوثی را در دریای سرخ سرنگون کردیم

"تشخیص داده شد که تهدید قریب‌الوقوع است"
کشتی جنگی آمریکا در حال گشت زنی در دریای سرخ
کشتی جنگی آمریکا در حال گشت زنی در دریای سرخ

اربیل (کوردستان٢٤)- ارتش ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد که روز چهارشنبه ٢٧ مارس، در دریای سرخ چهار پهپاد حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن را که قصد حمله به یک کشتی جنگی آمریکایی را داشته‌اند، سرنگون کرده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده – سنتکام، در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، نوشت که حدود ساعت ٢ بامداد به وقت صنعا "چهار پهپاد دوربرد منهدم شدند" و افزود که هیچ تلفات و خسارتی در نتیجه حمله، گزارش نشده است.

در بیانیه آمده است:"تشخیص داده شد این پهپادها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه هستند."

همچنین تاکید شده است:"این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده انجام می‌شوند."

در ماه نوامبر، حوثی‌ها به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها در جریان جنگ اسرائیل علیه شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه، حملات پهپادی و موشکی را علیه کشتی‌ها در دریای سرخ، منطقه‌ای حیاتی برای تجارت جهانی، آغاز کردند.

نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به حملات حوثی‌ها پاسخ داده‌اند که از آن زمان منافع آمریکا و بریتانیا را نیز اهداف مشروع اعلام کرده‌اند.

ب.ن