حسن‌ نصرالله: ایران حتماً به حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق پاسخ خواهد داد

"ایران در مورد حمله به اسرائیل عجله نمی‌کند"
حسن نصرالله به مناسبت روز قدس از طریق ویدیو کنفرانس برای طرفدارانش سخنرانی می‌کرد
حسن نصرالله به مناسبت روز قدس از طریق ویدیو کنفرانس برای طرفدارانش سخنرانی می‌کرد

اربیل( کوردستان۲۴)- دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز جمعه ۱۷ فروردین در یک سخنرانی به مناسبت "روز قدس" در مورد کشته‌ شدن فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران ایران در حمله‌ی اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق، گفت که ایران عجله نمی‌کند اما پاسخش به اسرائیل قطعی است و حتماً اتفاق خواهد افتاد.

حسن نصرالله از محمدرضا زاهدی، یکی از فرماندهان سپاه قدس که در حمله‌ی اسرائیل به دمشق کشته شد، به‌عنوان کسی که کمک‌های بزرگی به جنبش‌های مقاومت منطقه کرده بود، یاد کرد و مرگ او و دیگر سپاهیان جمهوری اسلامی را به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، تسلیت گفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان کشته‌شدن این هفت نفر و به‌ویژه زاهدی را به‌خاطر «اعتباری که سال‌ها برای مقاومت لبنان داشت»، موضوع بزرگی دانست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد که «همه مردم ایران و حتی کسانی که با حاکمیت اختلاف‌نظر دارند»، بر روی پاسخ‌دادن جمهوری اسلامی به حمله‌ی اسرائیل «اتفاق‌نظر» دارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌شدت مایل به مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستند، گفت: «جمهوری اسلامی حتی در پرونده‌ی هسته‌ای با مذاکره مستقیم با آمریکا مخالفت کرد.»

نصرالله تأکید کرد که ایران درباره‌ی مسائل کشورهای منطقه مثل عراق، سوریه و فلسطین با آمریکا مذاکره نکرده و نخواهد کرد و اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد، حتماً به‌صورت علنی و آشکارا خواهد بود.

در جریان حمله روز دوشنبه ۱۳ فروردين به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق هفت نفر از فرماندهان و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند.