حشد‌الشعبی برای پاسخ به حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران منتظر فرمان رهبر ایران است

آمریکا در مورد پاسخ ایران به حمله‌ی اسرائیل به دمشق هشدار داده است

اربیل( کوردستان۲۴)- حشدالشعبی در حال آماده شدن برای پاسخ به اسرائیل و انتقام از کشته شدن هفت فرمانده سپاه پاسداران ایران است که در دمشق کشته شدند. ایالات متحده به ایران هشدار داده است که به منافع آمریکا در منطقه حمله نکند.
عبدالعزیز محمداوی معروف به "ابوفدک" فرمانده‌ی حشدالشعبی در عراق به چند رسانه ایرانی گفت که آنچه در جبهه‌های مقاومت در یمن، عراق، لبنان، فلسطین و  جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گردد، برای نابودی اسرائیل است.
ابوفدک گفت که منتظر دستور مقام رهبر ایران  هستند تا بدانند در واکنش به حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به کشته شدن چند فرمانده سپاه پاسداران شد، چه باید کرد.
هواپیماهای جنگی اسرائیل شامگاه دوشنبه  روز ١٣ی فروردین ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه را بمباران کردند که بر اثر ١٦ نفر از جمله هشت فرمانده‌ی سپاه پاسداران ایران کشته شدند.
پس از حمله‌ی اسرائیل، آمریکا بلافاصله نسبت به این حمله اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما تهران خواستار توضیح از واشنگتن شد و گفت که به عنوان حامی اصلی اسرائیل، آمریکا باید توضیح دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی با ابراز نگرانی در مورد تلافی ایران، گفت که این کشور به ایران هشدار داده است که از حمله‌ی اسرائیل به عنوان بهانه‌ای برای حمله به منافع آمریکا در منطقه استفاده نکند، زیرا واشنگتن هیچ ارتباطی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق ندارد.