آمریکا تسلیحات و مهمات توقیف شده ایران را به اوکراین فرستاد

"به هنگام انتقال تجهیزات از سپاه پاسداران ایران به شورشیان حوثی کشف و ضبط شده‌اند"
سلاح‌هایی که نیروی دریایی ایالات متحده از یک محموله تسلیحات مخفی در یک کشتی بدون تابعیت در ٨ مه ٢٠٢١ کشف و ضبط کرد
سلاح‌هایی که نیروی دریایی ایالات متحده از یک محموله تسلیحات مخفی در یک کشتی بدون تابعیت در ٨ مه ٢٠٢١ کشف و ضبط کرد

اربیل (کوردستان٢٤)- ارتش آمریکا امروز سه‌شنبه ٩ آوریل، اعلام کرد که واشنگتن اسلحه‌های سبک و مهماتی را به اوکراین داده است که هنگام ارسال آنها توسط ایران به شورشیان حوثی در یمن، ضبط شده‌اند.

انتقال تسلیحات به اوکراین، هفته گذشته و در حالی انجام شد که اوکراین از کمبود مهمات رنج می‌برد و قانونگذاران جمهوری‌خواه ایالات متحده، کمک‌های جدید به آن کشور را مسدود کرده‌اند، اما نیاز کیف به اقلام کلیدی مانند توپخانه و مهمات دفاع هوایی را برطرف نمی‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا – سنتکام، امروز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد:"دولت آمریکا بیش از ٥٠٠٠ مسلسل AK-47، تفنگ تک تیرانداز، RPG-7 و بیش از ٥٠٠،٠٠٠ گلوله ٧.٦٢ میلی متری را به نیروهای مسلح اوکراین ارسال کرده است."

این تسلیحات به اوکراین کمک خواهد کرد تا در برابر تهاجم روسیه دفاع کند و مواد کافی برای تجهیز یک تیپ است.

سنتکام، گفت که این سلاح‌ها و مهمات، بین ماه مه ٢٠٢١ تا فوریه ٢٠٢٣ از چهار "کشتی بدون تابعیت"، به هنگام انتقال تجهیزات از سپاه پاسداران ایران به شورشیان حوثی یمن، کشف و ضبط شده‌اند.

در بیانیه سنتکام آمده است:"دولت مالکیت این مهمات را در ١ دسامبر ٢٠٢٣ از طریق حکم توقیف مدنی وزارت دادگستری به دست آورده است."

حوثی‌ها، از نوامبر ٢٠٢٣ در دریای سرخ و خلیج عدن به کشتی‌ها حمله می‌کنند و می‌گویند که حملات را در همبستگی با فلسطینیان غزه انجام می‌دهند. حملات به یک چالش امنیتی بین‌المللی تبدیل شده‌اند و مسیر بزرگ کشتیرانی را تهدید می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه/ب.ن