وزارت خارجه‌ی عراق فدرال در مورد حمله‌ی اسرائیل به پایگاه نظامی ایران در اصفهان ابراز نگرانی کرد

به گزارش نیویورک تایمز اسرائیل به پایگاه شکاری ارتش ایران در استان اصفهان حمله کرده است
وزارت خارجه‌ی عراق
وزارت خارجه‌ی عراق

اربیل(کوردستان۲۴)- وزارت امور خارجه‌ی عراق فدرال نسبت نسبت به انتشار خبر حمله‌ی اسرائیل به پایگاه نظامی جمهوری اسلامی ایران در شهر اصفهان ابراز نگرانی شدید کرد.

وزارت امور خارجه‌ی عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد: "ما به شکل مستمر تنش‌ها در منطقه را زیر نظر داریم و نسبت به خطرات تشدید تنش نظامی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهیم."

وزارت خارجه‌ی عراق اظهار داشت: "این تشدید تنش‌ها نباید موجب انحراف افکار عمومی و توجه‌ها نسبت به ویرانی و کشتار انسان‌هایبی‌گناهه در نوار غزه شود، ما بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کرده و برای توقف فوری این فاجعه اقدام کند.

روزنامه‌ی آمریکایی نیویورک تایمز جمعه ٣١ فروردین۱۴۰۳،  در گزارشی نوشت که تجزیه‌وتحلیل  تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در حمله‌ی اسرائیل به پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان، بخش مهمی از سامانه‌ی پدافندی اس-۳۰۰ در این پایگاه هدف قرار گرفته شده است.

این گزارش افزوده است که بخشی از سامانه‌ی‌ پدافند هوایی اس-۳۰۰ که برای ردیابی اهداف استفاده می‌شود، در این حمله «منهدم شده یا آسیب» دیده است.

در همین زمینه، شبکه ای‌بی‌سی نیوز شامگاه جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت اسرائیل در حمله‌ی خود یک سایت راداری پدافند هوایی در نزدیکی اصفهان را هدف قرار داد که بخشی از حفاظت از تأسیسات هسته‌ای نطنز است و احتمال می‌رود که آن را "از بین برده باشد، اما این ارزیابی هنوز مقدماتی است".