۱۰ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان براثر جاری شدن سیل جان باختند

ارتباط با ١٠ روستا از توابع نیک‌شهر قطع شده است
جاری شدن سیل در بلوچستان
جاری شدن سیل در بلوچستان

اربیل(کوردستان۲۴)- معین‌الدین سعیدی، نمایند‌‌ه‌ی مجلس شورای اسلامی، می‌گوید بر اثر جاری‌شدن سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

این نماینده‌ی مجلس ایران، روز شنبه، اول اردیبهشت‌ماه، در گفت‌وگو با وبگاه انتخاب گفت: "راه‌های ترانزیتی و روستایی در برخی از شهرستان‌ها تا حدود ۷۰ درصد تخریب شده‌اند و آب وارد بسیاری از منازل شده است."

روزنامه‌ی پیام ما نیز روز جمعه اعلام کرده بود که شمار استان‌های سیل‌زده در ایران به هشت استان افزایش یافته است.

این روزنامه به نقل از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که علاوه بر استان سیستان و بلوچستان، استان‌های بوشهر،‌ خراسان رضوی و جنوبی، فارس، کرمان،‌ هرمزگان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا روز ۳۰ فروردین اعلام کرد که با غرق‌شدن یک کودک ۱۰ساله، تعداد کشته‌شدگان سیل در استان هرمزگان به چهار نفر رسیده است.

با این وجود عدم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از سوی نهادهای مسئول انتقادات بسیاری را برانگیخته است.

مجیب حسنی، فرماندار شهرستان نیک‌شهر، در استان سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه سیل‌بند حفاظتی ۱۰ روستا در این شهرستان تخریب شده و با تشدید بارش‌های وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد، به وبگاه سازمان هلال‌احمر گفت: "پس از گذشت چند روز هنوز ماشین‌آلات راه‌سازی برای بازگشایی راه‌های نیک‌شهر وجود ندارند."

او همچنین اعلام کرد: "همچنان پس از گذشت چند روز از وقوع سیلاب راه دسترسی به بیش از ۱۰۰ روستا در نیک‌شهر کاملا مسدود است و مردم برای تأمین مایحتاج زندگی یا انتقال بیماران با مشکل جدی مواجه هستند."