مسرور بارزانی: بر حمایت خود از فعالیت رسانه‌ای در اقلیم کوردستان تأکید می‌کنیم

تاریخ روزنامه‌نگاری کوردی امروز ۱۲۶ ساله شد
مسرو بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان
مسرو بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز دوشنبه ٣ اردیبهشت ١٣٠٣، در پیامی به مناسبت روز "روزنامه‌نگاری کوردی" و انتشار اولین روزنامه‌ی "کوردستان" توسط "مقداد مدحت بدرخان" و سالروز تأسیس سندیکای روزنامه‌نگاران کوردستان را تبریک گفت.

در پیام نخست‌وزیر اقلیم کوردستان آمده است:  "مایه‌ی خرسندی و افتخار است که اهالی رسانه در اقلیم کوردستان و به لطف دولت اقلیم کوردستان، آزادانه و بدون هیچ‌گونه سانسوری کارحرفه‌ایی خود را انجام می‌دهند  و در نقد و بررسی تخلفات و کاستی های دولت کاملاً آزادند. دولت هم همچون همیشه همکار و یاور روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه‌های کوردستان خواهد بود تا با همکاری همه بتوانیم کوردستان را در همه‌ی ابعاد به مرحله‌ای پیشرفته‌تر ببریم.

مسرور بارزانی در ادامه‌ی این پیام گفت: امیدوارم هدف اصلی خبرنگاران کوردستان انتقال حقایق، ارتقای کوردستان، خدمت به مردم، دفاع از حقوق مردم کوردستان و حفاظت و توسعه‌ی ساختار قانونی اقلیم کوردستان باشد.

در ادامه‌ی پیام نخست‌وزیر آمده است: اهالی رسانه در کوردستان باید همیشه در جبهه‌ی میهن باشند و اجازه ندهند تحت عنوان فعالیت رسانه‌ای به ارزش های میهن و منافع والای مردم کورد توهین شود.

مسرور بارزانی در پایان این پیام نوشته‌ است: روز روزنامه‌نگاری کوردی مبارک و به همین مناسبت من حمایت کامل خود و دولت اقلیم کوردستان را از فعالیت رسانه‌ای واقعی و آزادی بیان در اقلیم کوردستان تکرار می‌کنم.

شایان ذکر است که "مقداد مدحت بدر خان" از خانواده‌ی مبارز بدرخان‌های کوردستان۱٢۶ سال پیش اولین شماره‌ی روزنامه‌ی کوردی "کوردستان" را در قاهره‌ی پایتخت مصر منتشر کرد.

با گذشت بیش ١٢٠ سال از انتشار اولین رونامه‌ی کوردی در تبعید، اکنون روزنامه‌نگاری و فعالیت رسانه‌ای رادیو و تلویزیون‌های محلی و ماهواره‌ی، انتشار روزنامه‌‌های متعدد و وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به زبان کوردی به طور چشم‌گیر دنیای رسانه‌ا‌ی را تحت تأثیر خود قرار داده‌ است.