محقق آمریکایی: اکثر نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکا از اقلیم کوردستان حمایت می‌کنند

مقامات عالی‌رتبه‌ی آمریکا با السودانی به طور مفصل در مورد اقلیم کوردستان گفتگو کرده‌اند
مایکل نایتز، محقق ارشد موسسه‌ی واشنگتن برای سیاست خاورمیانه
مایکل نایتز، محقق ارشد موسسه‌ی واشنگتن برای سیاست خاورمیانه

اربیل (کوردستان ۲۴)– یک محقق ارشد در موسسه‌ی واشنگتن برای سیاست خاورمیانه می‌گوید: تیم السودانی فهمیده بود که بسیاری از نمایندگان کنگره از اقلیم کوردستان حمایت می‌کنند، بنابراین دولت عراق باید در مورد چگونگی حل مشکلات خود با دولت اقلیم کوردستان بیندیشد.

مایکل نایتز، محقق ارشد موسسه‌ی واشنگتن برای سیاست خاورمیانه، به تلویزیون کردستان ۲۴ گفت که نیمی از جمهوری خواهان کنگره به دلیل حضور شبه‌نظامیان در عراق از سفر السودان به ایالات متحده ناراضی بودند. شبه‌نظامیان مدام به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند.

این محقق ارشد آمریکایی گفت که السودانی در واشنگتن توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، گفتگوهای زیادی در مورد اقلیم کوردستان داشتند.

او گفت: "تیم السودانی متوجه شد که بسیاری از نمایندگان کنگره از اقلیم کوردستان حمایت می‌کنند، بنابراین دولت عراق باید به فکر حل مشکلات خود با دولت اقلیم کوردستان باشد."

مایکل نایتز گفت که اکثریت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به طور کامل از اقلیم کوردستان حمایت می‌کنند و معتقدند که کوردها بهترین دوست ایالات متحده در عراق هستند.

وی در خصوص اقلیم کوردستان تاکید کرد که آمریکا همواره از اقلیم کوردستان حمایت کرده و در نوشتن قانون اساسی هم به نفع اقلیم کمک کرده است.

این محقق ارشد آمریکایی گفت: "شبه‌نظامیان نگران هستند که السودانی بدون هیچ توافقی برای بیرون راندن متحدان از عراق از ایالات متحده بازگشته است که این هم باعث خوشحالی کوردها و سنی‌ها در عراق می‌شود، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند ایالات متحده از عراق خارج شود."