پرزیدنت بارزانی: بدون حضور اقلیت‌ها حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم

پارتریارک مارآوا از حمایت پرزیدنت بارزانی از اقلیت‌ها قدردانی کرد

اربیل (کوردستان ۲۴)– پرزیدنت مسعود بارزانی روز پنجشنبه در صلاح‌الدین اربیل از پاتریارک مارآوای سوم، پاتریارک کلیسای شرق آشوری در جهان و اسقف‌های جامعه‌ی مقدس پذیرایی کرد.

برطبق بیانیه‌ی ستاد بارزانی، در این دیدر پاتریارک مارآوای سوم از نقش پرزیدنت بارزانی در حمایت از اقلیت‌های مذهبی اقلیم کوردستان و عراق قدردانی کرد و از پرزیدنت بارزانی برای افتتاح مرکز اصلی پاتریارک در اربیل که اشاره به پایبندی اقلیم کوردستان به همزیستی ادیان است، تشکر کرد و همچنین از موضع پرزیدنت بارزانی در قبال تصمیم غیرقانونی دادگاه فدرال مبنی بر حذف کرسی‌های مخصوص اقلیت‌ها در پارلمان کوردستان تشکر کرد و گفت: موضع پرزیدنت بارزانی نشانه‌ی نگاه انسان دوستانه و نگرانی و وفاداری به همزیستی و وحدت در اقلیم کوردستان و عراق است.

در این بیانیه آمده است: پرزیدنت بارزانی وجود فرهنگ همزیستی در کوردستان را افتخار بزرگی توصیف کرد تأکید کرد که با هر وسیله‌ای از این فرهنگ محافظت کرد و آن را گسترش می‌دهیم.

پرزیدنت بارزانی گفت: ما بدون اصلاح این اشتباه و بدون مشارکت اقلیت‌ها حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم زیرا محرومیت اقلیت‌ها، حمله به ارزش‌های تاریخی مردم ماست.