نخست‌وزیر اقلیم کوردستان حمله‌ی پهپادی تروریستی به میدان گازی در کوردستان را به شدت محکوم کرد

در اثر حمله‌ی پهپادی تروریست‌ها به میدان گازی کورمور۴ نفر جان باختند
مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان

اربیل( کوردستان۲۴)- مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کوردستان روز جمعه ٧ اردیبهشت، با انتشار بیامی  حمله‌ی تروریستی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه‌ی اقلیم کوردستان را به شدت محکوم کرد.

نخست وزیر اقلیم کوردستان در این پیام گفت: "من به خانواده های چهار غیرنظامی جان باخته تسلیت می گویم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کنم و به وزارت بهداشت دستور داده‌ام که همه‌ی کمک‌ها و حمایت‌های لازم را انجام دهد.

نخست‌وزیر خطاب به دولت فدرال عراق گفت: "من از دولت فدرال می‌خواهم که در این مورد به‌طورجدی تحقیق کند و عاملان آن را بازخواست کند و به مردم اقلیم کوردستان اطمینان دهد. بر اساس اطلاعات اولیه، این حملات در منطقه‌ای نزدیک به داخل خاک عراق انجام می‌شوند.

مسرور بارزانی تصریح کرد: "ما از بغداد انتظار اقدام فوری داریم تا اجازه نددت این نوع حملات به مایهی تهدید علیه ما تبدیل بشوند. باید گروه‌های مسلحی که به همه زیان می‌رسانند، کنترل بشوند.

نخست‌وزیر در ادامه‌ی این پیام گفت : "هیچ توجیهی برای حمله به نیروگاه‌هایی که برق میلیون ها خانوار در اقلیم کوردستان و استان‌های عراق را تامین می کنند، وجود ندارد." همچنین تلاش‌های اربیل و بغداد برای توسعه بخش انرژی را تضعیف می کند. این حملات مدام تکرار می شوند و جنایات جنگی تلقی می شوند.

نخست‌‌وزیر همچنین تصریح کرد که " ما آماده‌ایم با بغداد برای پایان دادن به این حملات هماهنگ کنیم تا حد و حدودی برای این حملات تعیین بشود."

شایان ذکر است که میدان گازی کورمور واقع در بخش قادرکرم از توابع شهر چمچمال در استان سلیمانیه شامگاه جمعه مورد حمله‌ی پهپادی قرار گرفت بر اثر آن چهار تن از کارمندان خارجی این میدان جان باخته و تعدادی مجروح شدند.