اسرائیل برای مقابله با ایران آماده همکاری با عربستان است

ایران از طریق دو هلال شیعه درصدد تسلط بر خاورمیانه است.

K24 - اربیل

رئیس ستاد ارتش اسرائیل از آمادگی کشورش برای همکاری با عربستان سعودی و کشورهای معتدل عربی برای مقابله با ایران خبر داد.

ژنرال گادی آیزنکوت به وبگاه عربی «ایلاف» گفت ایران از طریق دو هلال شیعه در صدد کنترل خاورمیانه است و باید مانع چنین کاری شد.

این اولین بار است که یک مقام عالی رتبه نظامی در خاورمیانه سخن از دو هلال شیعه ایرانی برای تسلط بر منطقه به زبان می‌آورد.

به گفته رئیس ستاد ارتش اسرائیل هلال اول ایران از طریق عراق، سوریه و لبنان است و دیگری هم از بحرین و یمن تا دریای سرخ می‌باشد.

درباره همکاری با سعودی برای مقابله با نفوذ ایران گفته است یک اتفاق نظر کامل بین ما و سعودی وجود دارد و هیچ زمانی با هم دشمن و درگیر نشده‌ایم.

همچنین در صورت لزوم، آمادگی تلاویو را برای تبادل اطلاعات با عربستان اعلام کرد و گفت سعودی و اسرائیل منافع مشترک بسیاری دارند.

درباره موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم گفته است در دوران ریاست‌ وی فرصتی برای ائتلاف‌های جدید بین‌المللی در منطقه وجود دارد و باید یک طرح استراتژی بزرگ برای متوقف کردن خطر ایران در منطقه به وجود بیاوریم.

همچنین تصریح کرد ما برای تبادل تجربه و اطلاعات با کشورهای معتدل عربی برای مقابله با ایران آماده هستیم.

آیزنکوت حمایت خود را از اظهارات نماینده نظامی سعودی در نشست ستاد ارتش‌ها در واشنگتن در جهت ضرورت همکاری برای مقابله با ایران و توقف توسعه برنامه‌های آن در منطقه اعلام کرد.

رئیس ستاد ایران خواستار خروج حزب الله، ایران و شبه نظامیان آن از سوریه شد، که اسرائیل حضور ایران را در سوریه بویژه در نزدیکی مرزهای خود تحمل نخواهد کرد.

اسرائیل در خصوص ساخت پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه هشدار داده‌ است.

ژنرال آیزنکوت درباره وضعیت لبنان گفته که وضعیت این کشور پیچیده است و استعفا حریری غافلگیر کننده بود.

به گفته رئیس ارکان ارتش اسرائیل حزب الله تحت فشار مالی قرار دارد و با کاهش حمایت مردمی روبرو شده و برای اولین بار شاهد تظاهرات در جنوب لبنان هستیم.