بهمن کوهنوردان خراسانی را در لرستان گرفتار کرد

٨ نفر از کوهنوردان مفقودالاثر هستند

 k24 - اربیل

وقوع بهمن در ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان، موجب مرگ دو نفر از تیم ۱۵ نفره کوهنوردان مشهدی شد. هشت کوهنورد دیگر کماکان مفقود هستند.

خبرگزاری مهر روز جمعه ۱۷ آذر با انتشار این خبر به نقل از برخی "مسئولان نوشته که احتمال می‌رود مفقودان زیر برف مدفون شده باشند.

خبرگزاری‌های فارس و ایسنا، تعداد اعضای این تیم کوهنوردی را ۱۵ نفر گزارش کرده‌اند. به روایت رسانه‌های ایران، دو یا سه نفر از کوهنوردان زن هستند.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس ایران به فارس گفته که این تیم به "ارتفاعات کوه‌های البرز صعود کرده بودند که متأسفانه به دلیل وقوع بهمن دچار حادثه شدند.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران هم به ایسنا گفته که "عدم توجه به هشدارهای هواشناسی منجر به حادثه ریزش بهمن و مفقود شدن کوهنوردان در اشترانکوه شده است."

به گفته زارعی، این تیم کوهنوردی در حالی به وحشی‌ترین کوه این منطقه رفته بود که در روزهای گذشته «وضعیت جوی در مناطق کوهستانی زاگرس و البرز ناپایدار اعلام شده بود.

وی افزوده که این تیم کوهنوردی "هیچ هماهنگی‌ با هیات کوهنوردی خراسان یا لرستان انجام نداده بود و با کمک راهنمایان محلی به اشتران کوه رفته بودند که یکی از آن راهنمایان هم در حال حاضر مفقود است."

رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان هم در گفت‌و‌گو با مهر از توقف عملیات جستجو به دلیل سرمای زیاد و تاریکی هوا خبر داده است.

/.م 

دو تن از کوهنوردان جا باخته‌اند
دو تن از کوهنوردان جا باخته‌اند