اختلاف دولت و سپاه پاسداران در مورد سیطره امنیتی بر تهران

وزیر کشور ایران می‌گوید برنامه گشت‌های سپاه را غیرضروری است

- اربیل

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، برنامه سپاه پاسداران مبنی بر ایجاد گشت‌هایی در محلات شهرها را غیرضروری دانست. وی گفت نیروی انتظامی مسئول حفظ امنیت و انتظامات در شهر و روستا است و تنها در صورت لزوم از سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات کمک می‌گیرد.

وزیر کشور ایران روز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه، در حاشیه جلسه کابینە روحانی بە خبرنگاران گفت که به حکم قوانین و مقررات جاری "اصلی که مسلم است این است که مسئولیت امنیت و انتظامات شهر و روستاها کاملا بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد".

محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه تهران، صبح یکشنبه ۱۹ آذرماه، با حضور در جلسه شورای شهر تهران گفته بود که سپاه پاسداران قصد دارد برای "ارتقای وضعیت تهران" گشت‌هایی برای جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اوباش تشکیل دهد و سپاه با همکاری بسیج با "آسیب‌های اجتماعی" مقابله ‌می‌کند.

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، یک روز بعد، سخنان یزدی، در این باره گفتە بود وظیفه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مطابق قانون و مصوبات شورای اجتماعی کشور با نیروی انتظامی است.

رحمانی فضلی نیز در سخان روز چهارشبنە ٢٩ آذرماه بار دیگر تأکید کرد کە: "نیروی انتظامی در صورت لزوم از سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات تقاضای نیرو می‌کند"

/ا.م

 

سپاه پاسداران ایران در تهران گشتهای ضد شورش تشکیل می‌دهد