مشکل سیرکردن شکم زندانیان در ایران

دولت در بودجە سال آیندە با مبلغ پیشنهادی ٩ هزار تومان برای سە وعده غذای هر زندانی موافقت نکردە است

K24- اربیل

رئیس سازمان زندان‌ها و مشاور رئیس قوه قضائیه روز شنبه ۹ دی، در جمع خبرنگاران گفت بودجه‌ای که در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد برای ادارە زندان‌ها کافی نیست و در برخی زندان‌ها دو برابر ظرفیت زندانی نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اصغر جهانگیر گفت: "در ۱۸ ماه گذشته، دولت یک ریال بودجه عمرانی به ما نداده است و با توجه به زلزله‌هایی که در چند وقت اخیر آغاز شده، واقعاً اگر به وضعیت زندان‌های فرسوده توجه نشود ممکن است بعداً خطراتی متوجه زندانیان شود."

جهانگیر گفت:‌ در حال حاضر دولت برای سه وعده غذای روزانه هر زندانی، ۵ هزار و ۴۰۰ تومان در نظر گرفته که با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها به خصوص در حوزه مواد غذایی، با این پول نمی‌توان "سه وعده غذای مناسب" به زندانیان داد.

سازمان زندان‌ها پیشنهاد کرده بودجه سه وعده غذای روزانه هر زندانی دست‌کم به ۹ هزار تومان افزایش یابد که با توجه به تنگناهای مالی دولت و کسری بودجه این پیشنهاد مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد افشارنیا رئیس کل دادگستری استان خوزستان خرداد ماه امسال تعداد زندانیان در ایران را ۲۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.

همزمان،  حمید شهریاری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تعداد کل زندانیان ایران را ۲۲۵ هزار نفر اعلام کرد. او در عین حال گفته بود که ایران با همین رقم نیز به لحاظ تعداد زندانیان در جایگاه هشتم جهان قرار دارد.

/ا.م