دهها هزار نفر در شهرهای اروپایی علیه حمله ترکیه به عفرین تظاهرات کردند

بیش از 160 هزار نفر در عفرین آواره شدند

K24 - اربیل

دهها هزار نفر روز شنبه چهارم فروردین در چندین شهر اروپایی در اعتراض به تهاجم نظامی ترکیه به عفرین در غرب کردستان تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چهار هزار نفر در پاریس با شعارهایی در محکومیت «پاکسازی نژادی رژیم ترکیه و مزدوران جهادی آنها در عفرین» تظاهرات کردند.

ارتش ترکیه و شبه نظامیان اسلامی وابسته به آنکارا روز 19 اسفند 96 پس از حدود دو ماه حملات همه جانبه وارد عفرین شدند.

عثمان شيخ عيسى رئیس اداره خودمختار عفرین روز 27 اسفند اعلام کرد در عرض دو ماه از مقاومت عفرین 500 شهروند بر اثر حملات ترکیه شهید و بیش از 1030 نفر هم زخمی شدند.

روز شنبه تجمعات مشابهی در آلمان، بریتانیا، بلژیک، سوئد و چند کشور دیگر اروپایی برای جلب توجه جامعه جهانی و محکوم کردن تهاجم نظامی ترکیه به عفرین برگزار شد.

یکی از سازماندهندگان تظاهرات در پاریس با ابراز تاسف از سکوت جامعه بین المللی در قبال تهاجم نظامی ترکیه به عفرین گفت « ما درعفرین با حملات وحشیانه دولت ترکیه و متحدان جهادی اش روبرو هستیم و از خود دفاع می‌کنیم».

به گزارش سازمان ملل متحد بیش از 160 هزار نفر در عفرین آواره شدند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه سوم فروردین در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود "نگرانی" فرانسه را از حملات ارتش ترکیه به شهر عفرین اعلام کرد.

ماکرون همچنین بر ضرورت ایجاد شرایط برای رساندن کمک‌های انسانی به ساکنین عفرین تاکید کرد.

ساکنین عفرین در وضعیت اسفناک باری بسر می‌برند و قادر به تامین مایحتاج زندگی خود نیستند.

اگر چه کشورهای خارجی و سازمان‌های بین المللی از ترکیه درخواست کرده‌اند اجازه ورود کمک‌های انسانی به عفرین را بدهد، اما آنکارا در خواست آنان را رد کرده است.