جنگ لفظی بین دولت و مجلس خبرگان

مطهری، جنتی را به تضادگویی متهم کرد

اربیل (کردستان24)- دولت روحانی به بیانیه مجلس خبرگان رهبری که خواهان عذرخواهی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شده واکنش نشان داد.

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت روز یکشنبه 24 اردیبهشت در واکنش به بیانیه مجلس خبرگان اعلام کرد آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می‌تازند.

مجلس خبرگان رهبری روز شنبه 23 اردیبهشت در بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی روحانی نسبت به خسارت‌های وارده به برجام شد.

مجلس خبرگان همچنین روحانی را به نادیده گرفتن خطوط قرمز ترسیمی توسط علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره اخذ تضمین‌های لازم در توافق هسته‌ای متهم کرد.

دبیرخانه اطلاع رسانی دولت روحانی، منتقدان را به پاسخ ندادن به میزان خسارت‌های تحریم و عدم اقدام برای پیشگیری به موقع خسارت‎های آن متهم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز 18 اردیبهشت خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد.

مقام‌های ارشد ایران که قبل از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تهدید به خروج از برجام و پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی کرده بودند، هم اکنون تنها خواستار تضمین کشورهای دیگر برای ماندن در برجام شده‌اند.

خامنه‌ای پس از خروج آمریکا از توافق هسته با دشنام دادن به ترامپ از دولت روحانی درخواست کرد برای اخذ تضمین اروپا برای ماندن در برجام تلاش کند.

روحانی روز یکشنبه 23 اردیبهشت اظهار داشت در صورت تضمین پنج عضو دیگر در برجام باقی خواهیم ماند.

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه مجلس خبرگان در نامه‌ای به احمد جنتی رئیس آن، وی را به بیان اظهارات متناقض و تعریض به مقام رهبری متهم کرد.

 وی از جنتی پرسیده است: «آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟»