ادامه اعتراضات مردمی در تهران

فروشندگان موبایل مجتمع‌های تجاری "علاءالدین" و "چهارسو"را تعطیل کردند

 اربیل(کردستان٢٤)- بر أساس گزارش‌ها کسبه مجتمع‌های تجاری "علاءالدین" و "چارسو" که عمدتا مراکز خرید و فروش موبایل و لوازم دیجیتال هستند، روز یک‌شنبه ۳ تیر، در اعتراض به نابسامانی و افزایش بی‌رویه نرخ ارزهای خارجی و تاثیر مستقیم آن بر کالاهای مصرفی تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایرنا و جماران و براساس ویدئوهایی کە در شبکە‌های اجتماعی منتشر شدە، معترضان در مسیر خیابان جمهوری و پل حافظ شعارهایی از قبیل "ببندید، ببندید" و دلار ده تومانی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم" سر می‌دادند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی انتظامی به منظور متفرق کردن تجمع‌کنندگان در محل حاضر شده است. پایگاه اینترنتی "جماران" گزارش داده است که ساعتی پس از برگزاری تجمعات، نیروی انتظامی به تجمع این کاسبان پایان داد، اما صاحبان فروشگاه‌ها حاضر به بازگشایی محل کسب خود نشده و برخی دیگر از کاسبان نیز به تعطیل کردن مغازه‌های خود ادامه دادند.

خبرگزاری ایسنا، در خبری که حدود ساعت  ۲۰ یکشنبە شب به وقت تهران منتشر کرد، گزارش کرد کە کسبه پاساژ علاءالدین تهران پس از اعتراض صنفی حدود دو ساعته، بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند.

 

 محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در یک پیام توئیتری نوشت: "امروز پس از جلسه دولت، در بازار چارسو حضور پیدا کردم، فعالیت کسبه به حالت عادی بازگشته است".

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه "تلفن همراه و تجهیزات رایانه از ملزومات زندگی مردم است"، می‌افزاید: "لیست شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه به آنها تخصیص یافته است، با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تا ساعاتی دیگر توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد".

خبرگزاری ایسنا روز یکشنبە سوم تیر، قیمت دلار در بازار غیررسمی ایران را ۸۷۰۰ تومان اعلام کرد اما برخی از منابع غیررسمی نرخ دلار را حدود ۹ هزار تومان می‌دانند.

/چللب