پمپئو: هیچ جای تعجب نیست که اعتراضات در ایران ادامه یابد

وزیر خارجه آمریکا: مردم ایران از رهبرانشان می‌خواهند تا آنها را در ثروت کشور سهیم کنند

 اربیل(کردستان٢٤)- وزیر امور خارجه آمريكا، مایک پمپئو، ضمن محكوم كردن سرکوب اعتراضات اخیر در ایران گفت که مردم ایران از فساد و بی‌عدالتی رهبران جمهوری اسلامی به ستوه آمده‌اند.

پمپئو در بیانیه‌ای مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت: "حکومت ایران منابع شهروندانش را به هدر می‌دهد؛ چه با ماجراجویی‌هایش در سوریه، چه با حمایتش از حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها، یا با جاه‌طلبی‌هایش از طریق توسعه پرهزینه برنامه هسته‌ای‌اش، همه اینها تنها به رنج مردم ایران می‌افزاید".

وزير امور خارجه امريكا افزود: "همانطور که قبلا هم گفتم هیچ جای تعجب نیست که اعتراضات در ایران ادامه یابد. مردم ایران از رهبرانشان می‌خواهند تا آنها را در ثروت کشور سهیم کنند و به نیازهای برحقشان پاسخ دهند".

پمپئو در ادامه گفت: "ما تاکتیک‌های بی‌اثر و همیشگی حکومت در سرکوب، زندانی کردن معترضان و انکار استیصال مردم ایران را محکوم می‌کنیم. مردم ایران از فساد، بی‌عدالتی و بی‌کفایتی رهبرانشان به ستوه آمده و جهان صدای آنها را می‌شنود". سخنان وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر می‌شود کە گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده از تهران پایتخت ایران حکایت از آن دارد که روز چهارشنبه ٦تیر ماه، اعتصاب بخشی از بازاریان به همراه اعتراضات علیه وضعیت معیشتی، برای چهارمین روز پیاپی ادامه داشت. عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، در مورد حرکت اعتراضی روزهای اخیر در "اطراف" بازار تهران گفته است: "همان روزی که این تجمعات شکل گرفت به پلیس و دستگاه‌های امنیتی دستور دادیم تا عوامل بروز تجمعات شناسایی شوند، زیرا ما معتقدیم که این تجمعات و عوامل آنها از بازاری‌های نبودند."

/ا.م