آب آلوده دهها نفر را در رامهرز مسموم کرد

٢١ نفر از مسموم شدگان خوزستانی در بیمارستان بستری شدەاند

 اربیل(کردستان٢٤)- بە گزارش رسانە‌های خبری ایران، مصرف آب، ۱۸۰ نفر را در رامهرز روانه مراکز درمانی کرده است که اغلب آنها کودک بودند.

عبدالرضا احسانی نیا، فرماندار شهرستان رامهرمز روز یکشنبە١٠ تیرماه، گفت: "بررسی اولیه نشان می‌داد که علت مراجعه این تعداد بیمار، مسمومیت ناشی از مصرف آب آلوده بوده است. پس از بررسی و انجام آزمایش‌های دقیق‌تر صحت این موضوع تایید شد."

احسانی نیا،  گفته که مشکل آب آلوده این شهرستان مختص این چند وقت اخیر نیست، بلکه سالیان سال است که این منطقه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز ورود آب تصفیه نشده به شبکه آبرسانی را علت قطعی مسمومیت گروهی اعلام کرد

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اعلام کرد که ورود آب تصفیه نشده به شبکه آبرسانی و همچنین استفاده از آب چشمه، علت قطعی مسمومیت گروهی اهالی روستاهای این استان بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر شکرالله سلمان زاده گفت که در دهستان «ابوالفارس» نیز حدود ۲۰ ساعت آب قطع بوده و بعد از وصل شدن آب، برای چندین ساعت، آب تصفیه نشده وارد شبکه شده است.

به گفته این مقام مسول علاوه بر ورود آب تصفیه نشده به شبکه آبرسانی، برای ساعاتی اهالی منطقه از آب چشمه نیز استفاده کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌های منابع دولتی، تعداد کسانی که به دلیل آلودگی آب در روستاهای خوزستان مسموم شده‌اند به ۲۱۰ تن رسیده است.

عبدالرضا احسانی، فرماندار شهرستان رامهرمز گفت که از این افراد، حال ۲۱ نفر وخیم است و از این تعداد، ۱۲ نفر در رامهرمز بستری شده‌اند و ۹ نفر دیگر به بیمارستان‌های اهواز منتقل شده‌اند.

بحران آب آشامیدنی در استان خوزستان در روزهای اخیر شدت گرفته و اعتراضهای ناشی از آن شنبە شب ٩ تیرماە در خرمشهر بە درگیری میان مردم معترض و نیروهای پیلیس  منجر گردید.

/ا.م