سخنگوی دولت روحانی استعفا می‌دهد

به انتقادات مخالفان خود واکنش نشان داد

اربیل (کردستان24)- سخنگوی دولت روحانی روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران از کناره‌گیری خود از سمت‌های دولتی خود خبر داد.

 محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس جمهوری ایران و سخنگوی دولت از تمام سمت‌هایش در دولت روحانی کناره گیری می‌کند.

نوبخت دومین مقام دولتی است که پس از بحث اصلاح کابینه دولت از کابینه روحانی کناره‌گیری کرد.

هیات دولت در نشست روز سه‌شنبه دوم مرداد ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد و عبدالناصر همتی را به این سمت تعیین کرد.

نوبخت روز چهارشنبه سوم مرداد در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت برای اصلاح کابینه «شخصا» خواسته است از همه مسئولیت‌ها کناره‌گیری کند.

تاکنون حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رسما با استعفای وی موافقت نکرده است.

نوبخت با تاکید بر سخنان قبلی خود درباره برجام گفت «برای حالت‌های مختلف برجام و تحریم برنامه داریم؛ آنچه که سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه دارد، انجام می دهد».

در ادامه اظهار داشت «با این حال برای باز کردن دست رئیس جمهوری، یک در هزار اگر امکان تسریع و کمک به انجام امور شود، آمادگی دارم با همه وجود و هرچه سریعتر از دولت کنار روم».

نوبخت همچنین گفت: «نتوانسته‌ام آقای رئیس جمهوری را (به کناره گیری‌ام) قانع کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش  به اظهارات برخی از افراد سیاسی گفت «از سخنان یکی از شخصیت ها که گفته شده کسی به این سازمان (برنامه و بودجه) برود که استقلال نظر داشته باشد، تعجب کردم.»

به گفته وی، سازمان برنامه و بودجه از اختیارات خاص رئیس جمهوری است؛ رئیس این سازمان با دیگر معاونت‌ها متفاوت است؛ اگر قرار بر استقلال باشد باید کار دیگری از دولت و این مسئولیت انتظار داشته باشیم.