قاسم سلیمانی: نیروی قدس بە تنهایی حریف آمریکا است

فرماندە نیروی قدس رو بە ترامپ: یک کاباره‌چی با دنیا اینگونه حرف می زند

 اربیل(کردستان٢٤)-  قاسم سلیمانی فرماندە نیروی قدس سپاه پاسداران ایران روز پنجشنبە ٤ مرداد ١٣٩٧ در همدان، خطاب بە رئیس جمهور آمریکا گفت: تو مارا تهدید می‌کنی به این که اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد. این ادبیات کاباره است. یک کاباره‌چی با دنیا اینگونه حرف می‌زند.

سلیمانی کە در سالروز یکی از عملیات‌های جنگ هشت سالە ایران با عراق سخن می‌گفت، در بخشیه از سخنانش  خطاب بە رئیس جمور آمریکا گفت: شما چه کاری می‌توانستید بکنید که در طول این 20 سال نکردید؟ شما با ده‌ها دستگاه تانک و نفربر و صدها فروند هلیکوپرتهای پیشرفته آمدید به افغانستان و جنایتهایی را انجام دادید. شما بعد از 2001 تا 2018 با 110هزار سرباز چه غلطی کردید؟ امروز دارید به طالبان برای گفتگو التماس می کنید.

حسن روحانی پیشتر رو بە رئیس جمهوری آمریکا گفتە بود" آمریکا با دم شیر بازی نکند."

رئیس جمهور آمریکا نیز در توتیتی خطاب بە حسن روحانی گفت: "هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده ‌است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ‌ را تحمل کنیم. حواست را جمع کن."

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفت: "یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید و امروز آمدید ما را تهدید می کنید؟ شما در جنگ 33روزه چه غلطی کردید؟ غیر از این است که شروط حزب الله برای پایان جنگ را پذیرفتید؟"

قاسمی، در ادمە این سخنان ضمن قمارباز خواندن ترامپ گفت: " من خودم به تنهایی در مقابلت می ایستم. ما ملت، حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم، ‌جنگ را شما شروع می کنید اما ما به پایان می رسانیم، بروید از پیشینیان خود بپرسید. پس ما را تهدید به کشتن نکنید. ما آماده هستیم در مقابلت بایستیم.

/ا.م