آیت‌الله سیستانی خواهان تشکیل فوری دولت جدید شد

نمایندە سیستانی: اگر درخواست‌های مردم کمرنگ شود، در زمانی دیگر بازخواهند گشت

 اربیل (کردستان٢٤)- عبدالمهدی کربلائی، نماینده آیت‌الله علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ٥مرداد ١٣٩٧، در کربلا خواستار تسریع در تشکیل دولت بر پایه اصول صحیح، اجرای برنامه‌های قاطع برای انتخاب کابینه و تعیین پست‌های کلیدی شد.

عبدالمهدی کربلائی کە در خطبه‌های نماز جمعە کربلا، نظرات آیت‌الله علی سیستانی را منعکس می‌کند، گفت: اگر دولت از تعهدات خود شانه خالی کرده و پارلمان و قوه قضائیه تعطیل شوند، تنها راه پیش روی مردم تغییر روش‌های اعتراضات صلح‌آمیز برای تحقق درخواست‌هایشان خواهد بود و در آن صورت اوضاع متفاوت‌تر از امروز خواهد شد.

کربلائی گفت، امیدوار است که عقل و منطق در میان کسانی که مسؤولیت را برعهده گرفته‌اند، غالب بوده و پیش از فوت وقت به اصلاح امور بپردازند.

نمایندە سیستانی افزود، انجام اصلاحات ضرورت دارد و اگر درخواست‌های مردم کمرنگ شود، در زمانی دیگر این درخواست‌ها بازخواهند گشت.

کربلائی گفت:" پس از گذشت هفته‌ها از اعتراضات مردمی و درگیری میان آنها و نیروهای امنیتی که منجر به کشته و زخمی شدن اشخاص شد، انجام دو مرحله ضرورت دارد: مرحله اول اینکه دولت کنونی فورا درخواست‌های تظاهرکنندگان را محقق کند و مرحله دوم این است که دولت آتی در سریع‌ترین زمان ممکن و با اصول صحیح تشکیل‌ شود و نخست وزیر مسؤولیت را بر عهده گرفته و در مبارزه با فساد قاطعانه عمل کند.

تظاهرات اعتراضی مردم عراق کە از شهر بصره آغاز  و بە دیگر شهرهای جنوبی و بغداد گسترش یافت، اکنون وارد بیستمین روز خود شدە است.  

/چللب