جزئیات مذاکره نمایندکان کُرد با دولت سوریه

کمیسیونهایی در تمام سطوح تشکیل خواهند شد

اربیل (کردستان24)- مجلس دموکراتیک سوریه که اداره مناطق شمال سوریه و غرب کردستان را برعهده دارد، نتیجه مذاکرات خود با دولت سوریه در دمشق را آشکار کرد.

مجلس دموکراتیک سوریه روز شنبه ششم مردادماه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دعوت دولت سوریه، هیاتی از مجلس دموکراتیک سوریه با دولت این کشور در روز چهارم مرداد ماه در دمشق دیدار کرد.

هدف از این دیدار، آغاز مذاکرات وسیع برای حل تمام مشکلات و حل بحران این کشور در تمام سطوح قلمداد شده است، که پیشتر در سطح پایین‌تری در شهر طبقه از توابع استان الرقه با هم دیدار کرده بودند.

در بیانیه آمده است: برای پیشبرد مذاکرات، کمیسیونهایی در تمام سطوح تشکیل خواهند شد که هدف آن هم پایان جنگ و خشونت و همچنین ایجاد یک نقشه راه برای تاسیس یک سوریه دموکراتیک و غیر متمرکز است.

تلویزیون دولتی روسیه RT روز پنجشنبه 26 مرداد گزارش داد هیاتی از مجلس دموکراتیک سوریه برای مذاکره با دولت این کشور به دمشق رسیدند.

الهام احمد رئیس مجلس دموکراتیک سوریه و ابراهیم القفطان رئیس حزب آینده سوریه و سه مسئول دیگر با مقام‌های دولت سوریه مذاکره کردند.

مذاکرات دولت سوریه با کردها در حالی است که ارتش این کشور و نیروهای متحد آن  تقریبا تمام مناطق جنوب این کشور در استان‌های درعا و القنیطره را کنترل کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه اظهار داشت نیروهای دولتی پس از عملیات جنوب به استان ادلب در شمال شرق کشور اعزام خواهند شد.

استان ادلب و بخشی از شمال استان حلب تحت کنترل اپوزیسیون وابسته به ترکیه قرار دارد.

نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت ایالات متحده آمریکا، تنها نیرویی است که پس از دولت، بیشترین مناطق سوریه از جمله مناطق شمال شرق تحت کنترل آن است.

اسد در گفتگویی با اینترفاکس روسیه، از آوارگان سوریه خواست به کشور بازگردند که بیش از 5.6 میلیون نفر در جریان جنگ داخلی هفت ساله این کشور آواره شدند.