برایان هوک: هدف آمریکا از تحریم‌ها قطع منابع مالی ایران است

نود درصد درآمد ىولت ایران از فروش نفت است

اربیل (کردستان24)- برایان هوک رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران یا دچار ورشکستگی کامل اقتصادی می‌شود یا از قواعد جامعه جهانی تبعیت‌ می‌کند.

هوک روز چهارشنبه 28 شهریور در یک سخنرانی در موسسه هادسون به برنامه موشکی ایران پرداخت.

گسترش سلاح‎های موشکی ایران و نقش ایالات متحده برای متوقف کردن و کاهش اثرات آن موضع اصلی بحث و گفتگوی موسسه هادسون با مشارکت برایان هوک بود.

سرپرست گروه اقدام ایران اظهار داشت: ما امیدواریم که با ایران به توافق برسیم، و آن شبیه توافق شخصی میان دو دولت نیست که در گذشته وجود داشت، بلکه به دنبال امضای یک پیمان هستیم.

به گفته برایان، رهبر ایران، رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور اظهار داشته‌اند که علاقه‌ای به مذاکره  ندارند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، مسئولان این کشور را از مذاکره با آمریکا برحذر داشته است.

وی تحریم‌های آمریکا در مقابل ایران را یک جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دانسته است.

ارزش تومان بر اثر تحریم‌های آمریکا بیش از دو سوم کاهش  یافته است.

هوک با اشاره به برنامه اتمی ایران گفت: موشک‌های سیمرغ و خرمشهر که در سال گذشته آزمایش شدند، نقض توافق هسته‌ای است.

وی همچنین به توانایی ایران برای تولید موشک‌های حامل کلاهک اتمی و انتقال اسلحه به شبه نظامیان خود در سوریه، لبنان، یمن و عراق اشاره کرد.

سرپرست گروه اقدام ایران با اشاره به اینکه برنامه موشکی ایران تنها نقض برجام نیست، گفت: «فیلم‌های کمک ایران به گروه‌های تروریستی در یمن علیه متحدان ما را دیده‌اید؟ فقط این نیست. جمهوری اسلامی به عراق، حزب الله لبنان و گروه های تروریستی در سوریه نیز کمک می‌کند».

در ادامه گفته است: توافق هسته‌ای که برخی تحریمها را  علیه افراد درگیری لغو کرده بود، برگرداندیم.

برایان در پاسخ به سوال مشارکت کنندگان گفت: «هدف ما تحریم نفت ایران و کاهش صادرات نفت آن به صفر است. 90 درصد درآمد آنها از نفت است. هدف قطع منابع مالی جمهوری اسلامی است».

وی همچنین گفت: خاورمیانه در دوران توافق هسته‌ای بی ثبات شده است و ایران در خشونت و ترور در منطقه دست دارد و به صدور انقلاب در سراسر منطقه پرداخته است.