خبرگزاری ایلنا: ارز ترمز برید

یک هزار دینار عراقی در بازار تهران ١٥هزار و ٩٠٠ تومان معامله شد

 اربیل (کردستان٢٤ )- در حالیکە خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، روز چهارشنبە ٤ مهرماه گزارش کرد کە هر دلار آمریکا در بازار تهران تا سقف ١٧ هزار و پانصد تومان معامله می‌شود، دیگر رسانه‌ها در همان روز گزارش کردند کە یک دلار دلار آمریکا ١٩هزار٣٥٦ تومان بە فروش رفته است.

ایلنا در گزارشی از خیابان فردوسی و چهارراه استانبول تهران نوشت: "  نرخ ارز در روند افزایشی خود به سرعت در حال تاختن است و به نوعی در عرض یک روز با تغییر کانال قیمت خود این مسیر را ادامه می‌دهد،. به طوری که نرخ هر دلارآمریکا در عرض یک روز از کانال ١٦ هزار تومان وارد کانال ١٧ هزار تومان شد و هم اکنون نیز در بازار دلالان با فاصله گرفتن از نرخ درج شده در تابلوی صرافان به سمت ١٨ هزار تومان در حال حرکت است."

ایرنا نوشت: " منشاء و دلیل این افزایش نرخ ارز هرچه باشد، تاثیر بالایی در شکل‌دهی انتظارات تومی آحاد جامعه دارد و از سویی سیاست‌گذاری را بسیار مشکل می‌کند."

رئیس جمهوری ایران، در کنفرانس خبری چهارشنبه شب خود در نیویورک گفت: تعدادی از دلال‌ها در بازار کە درصد کمی هستند قیمت دلار را بالا برده‌اند کە تأثیر در قیمت مایحتاج مردم نکرده است.

همزمان با سعود قیمت دلار در بازار تهران، قیمت یورو بە ٢٢هزار ٧٨٩ تومان، پوند انگلیس ٢٥هزار٤٤٧ تومان و هر دینار عراقی ١٥٩ ریال (یک هزار دینار ١٥هزار و ٩٠٠ تومان) معامله شد.

/چللب