آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند

حقوق بشر به شرط دیگر آمریکا برای مذاکره با ایران اضافه می‌شود

اربیل (کردستان24)- ایالات متحده آمریکا پس در دور دوم تحریم‌های در 13 آبان، تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه سوم آبان ماه در سی و پنجمین سالگرد بمبگذاری مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت گفت: ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال خواهد کرد.

ترامپ در مراسم یادبود قربانیان بمب‌گذاری مقر تفنگداران آمریکا در بیروت گفت: ایران نقش مهمی در ایجاد حزب‌الله داشت و امروز همچنان مهمترین حامی این گروه است.

حزب‌الله لبنان به انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان که منجر به کشته شدن 241 نظامی آمریکایی، 58 نظامی فرانسوی و شش غیر نظامی شد، متهم شده است.

ترامپ درباره این حادثه گفت: ۳۵ سال پیش ۲۴۱ تن از سربازان آمریکایی در حمله تروریستی به مقر تفنگداران آمریکا در بیروت لبنان جان خود را از دست دادند؛ حمله ای که حزب الله انجام داد. رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: حزب‌الله  یک گروه تروریستی است که ایران آن را آموزش داد و تجهیز کرد و هنوز هم برای رسیدن به اهداف افراط گرایانه‌اش در منطقه از آن حمایت می‌کند.

ترامپ در این مراسم، قانون «جلوگیری از دسترسی حزب‌الله به نظام مالی بین المللی» را امضا کرد.

به گفته ترامپ، به جز القاعده، هیچ گروه تروریستی دیگری به اندازه حزب‌الله دستانش به خون آمریکایی‌ها آغشته نیست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت خارجه‌ی آمریکا گزارش داده است جمهوری اسلامی ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب الله لبنان کمک می‌کند.

دور دوم تحریم‌های آمریکا با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و مبادله بانکی با این کشور در روز 13 آبان اعمال می‌شود.

گزارش‌های رسانه‌‌ای حاکی از اعمال تحریم‌های حقوق بشری آمریکا علیه ایران است.

بر اساس این تحریم‌ها، حقوق بشر به شرط دیگر آمریکا در کنار برنامه هسته‌ای، موشکی و اقدامات منطقه‌ای برای گفتگو با تهران اضافه خواهد شد.